Monday, July 14, 2008

Sabtu

Sabtu yg membosankan tanpa suamiku disisi *Cehhh! Saya hanyer dok umah ngan Iman. Tapi xpe HARUS saya planning sesuatu. Maner leh dok umah mau nyer pening lalat saya dibuat nyer. Memandangkan nenek Iman keje half day, so petang ni saya ingat nak ajak dia kuar la. Sepupu saya pun ada balik cuti. Ha buleh la ajak dia sekali. Pas makan, kami siap2 dan mcm beser kalu Iman nih perkakas dia HARUS lengkap kalu x menggagau ler jawab nyer. Memula tu xtau nak gi maner ye lah Semban nih buleh dikira tmpt2 yg menarik tertarik ko mmg x baper nak d'bom. Last2 saya wat keputusan gi Semban Parade sbb dgr citer Parkson ada sale. Heh HARUS ku terjah tu. Disebabkan pilot xde so saya la yg jadi pilot sbb nenek Iman kater malas nak drive dan dia sanggup pegang Iman. Memula dia x cayer yg Iman hanyer buleh dok senyap dlm keta 1 minit jek ha...ha...ha.... belum suku jalan Iman dah wat perangai. Ha amik nenek x cukup tangan nak hendel Iman.

Ghuper2 nyer kat Semban Parade ada MATTA FAIR. Owh! Padan ler parking penuh. Yg jadik masalah dalaman saya maser tu ialah perut wat hal. Tgh dok kalut carik parking maser tu la dia memulas. Ni musti Lax 5 punyer bahana. Tapi tu la kelebihan Lax 5 nih. Asal manyak makan jek musti dia nak kuar balik. Tapi mmg aritu saya mkn banyak pun. X kasik can betoi nak jadik darah daging. Dapat jek parking cepat2 saya cari tmpt nak 'carik ilham'. Bile settle segala keje nak mencarik Iman dan nenek beliau pulok. Adoiyai dah la org ramai.

~ mencik nyer... tgh idea mencurah-curah ade jek iklan. Ah! mampos la blog HARUS di dolukan sbb xde kene mengena dgn tugas hakiki saya ok. HARUS berkira gitew kerana "I x gi court dan kes itu xde kene mengena dgn I tau..." Pegawai lain pun wat sendirik.

Sambung balik..... mmg ada sale gilak2 wei. Dan disebabkan Papa Iman ada tinggal nafkah, so kena gunakan sebaik mungkin tau. Saya banyak tertumpu kat baby fair. X tau la naper sejak ada anak nih saya lebih cenderung kat barang2 baby jek. So ada la habuan tuk Iman. Tuk saya x dok ok. Nih kena tunggu Papa Iman balik. Saya ada gak belikan bear tuk anak As si Nisa. Saya suker tgk bear tu comey sgt. Nak belikan tuk Iman x sesuwei lak. Lagipun rege nyer yg ado.

Disebabkan tadi saya dah masukkan 'cash deposit' kat bank kecik, so pewot nih minta diisi. X tau nak gi maner saya ajak mereka2 ke food court. Lepas puas jadi 'pegawai pemakanan' (pas satu kedai ke satu kedai) last2 saya mcm tertarik kat mee sizling. Mcm sedap jek. MACAM ok. Raser nyer yang ado. Sedap lagik yg kat food court Giant. Nenek Iman dah kenyang so dia order ABC sajek. Sepupu saya nih pulok mkn nasik ayam. Saya kalu gi food court Semban Parade nih HARUS order ice jelly. Tapi sungguh dukacita kerana raser nyer mmg x do. Keciwa sungguh.

Ting tong (bunyik msg)..."smpai Semban kul 6.30 pagi".... horey sok papa balik eh...eh... la... la... la.. la.. la..... jadual kursus dia disingkat kan. Bagus la. Heh! Aper la oleh2 yg dia bawak tuk saya. Ingat lagik ker dia ngan note saya tu? Hmm harap2 ada la...


U all tgk x cerekarama kul 10.00 kat tv3? Tajuk citer tu AKU JUGA WANITA. Maser saya tgk citer tu, saya betoi2 menghayati. Baik sungguh ati bini dia (Zizie Ezette) sanggup bagi laki dia kawen ngan x gf dia tapi bersyarat. Huh sungguh penyabar dan bijak sbb dia pandai psiko laki dia. Dalam pada tu dia mcm x ikhlas. Ye la saper sanggup kan. Reason dia bagus. Tapi ayat dia baekkk punyer. Lebih kureng mcm nih :-

" Aku kena jadi kain sbb kain lembut"
Kalu jadi kayu, cepat patah
kalu kain xleh patah"
(kalu silap sila beri komen)

Dalam makner nyer tuh. Saya nak huraikan pun xtau sbb saya x amik sastera. Hik
Tapi last2 x gf tu mengalah. Sebab dia tgk family Zizie Ezette very the bahagia gitew. Dan dia jugak ppuan berdosa kalu dia merampas kebahagian ppuan len. Wah! Saya no comment ok sbb x terpkir ke arah tu. Uish! Jauh kan.

Jom tgk gambor








Ish.. Ibu raser nak tombok jek muker Iman time nih
suker tul wat muker mcm nih


Mee sizling x habis sbb raser nyer yg ado


kat parking







~ Mlm tu tido kena kaco ngan antu. Siyes x tipu tau. Maser tu saya baru nak lelap. Ada kain putih libas tangan saya dan lepas tu tangan saya jadi kebas. Biler sambung tido balik saya mimpi antu kubur. Huh mencik kalu tido mcm nih. Kalu U all nak tau pas balik dari Semban Parade my Mama ngan Sepupu gi kenduri arwah kat Sendayan. Saya maleh nak ikut sbb MALEH. Huh!
Agaknyer arwah tu ngikut kot. Ye ker?Tatut...

1 comment:

said...

tomeY nyer anak akak...ish2...geram tol menengok nyer

he he he

makcik bawang