Pages

Thursday, July 30, 2009

keadaan macam tu jugak

Arini usia kandungan saya dah 10w4d
keadaan mabuk tu masih macam aritu jugak
patut nya arini saya kena masuk wad tapi saya tak mau
bukannya ada perubahan pun
masuk air pastu bagi injection untuk tahan muntah
nak kata dapat lelap atau berehat tak jugak
kejap kena kejut nak cek BP
kejap kang budak IMU datang kacau
tak pun nurse datang nak cek kencing
huh....bosan acik
Papa Iman pok pek sebab saya tak mau masuk wad
orang tak duduk tempat saya buleh la cakap.....
cuba amik sikit apa yang saya rasa....
mau tak nangis... :(

saya cuba jugak minum ayaq kosong walaupun rasau payau
kang kalau tak minum kena masuk wad pulak
nak taknak...telannnnnn

eee.... tak sabar nak tunggu 4-5 bulan
kalau ikut pengalaman masa ngandung Iman dulu, 5 bulan tu saya dah buleh makan macam2 dah
takde muntah2 sampai tahap kronik
sikit-sikit tu ada la....

saya cuba nak jaga rekod kedatangan saya
tapi apakan daya, korang....
bayangkan la...seminggu hanya sehari atau 2 hari jer muka saya kat opis ni
bila muntah badan jadi lemah
nak pulak dok berulang dari Seremban ke Putrajaya....
nangis???? dah puas...
nak merungut tak baik...
tu semua dugaan dari Allah....
tiap-tiap hari saya berdoa agar Allah bagi kekuatan kat saya
yer...mabuk kali ni berganda dari masa ngandungkan Iman

sekarang ni....

ayaq kosong~tak buleh
nasi~tak buleh
bau sabun~tak buleh
tengok rancangan masakan kat tv~tak buleh
bau benda tumis~tak buleh
bau petrol~tak buleh
bau badan orang~tak buleh
bau perfume~tak buleh
bau susu Iman~tak buleh

apa yang buleh???
ais krim Malaysia perisa asam boi, buah tembikai,buah mangga,buah oren, air kelapa,teh 'o',kuih manis
tu jer takat ni yang dok sumbat kat mulut ni...

sabar je....

Monday, July 20, 2009

kenapa dah lama tak apdat

salam semua...
dah seminggu lebih sya tak jenguk blog ni
rindu woo...
dan..harini baru saya start keje walau dengan langkah yang longlai dan secara paksa

ok..ok... biar saya terus terang
bukan niat nak sorok tapi bagi saya benda yang masih baru dan tak berapa nak kompom ni tak elok nak heboh
sekarang ni saya ..... *malu la...
ok....la... saya mengandung 2 bulan dengan erti kata lain Iman nak dapat adik :)
ini bukan penyakit berjangkit yer
ini rezeki dari Allah
sepanjang seminggu lepas saya mc
2 malam saya dok nginap kat hotel terkemuka kat Seremban nun
nama hotel tu...HOSPITAL TUNKU JAAFAR
morning sickness yang teruk
sampai bersila saya kat bilir air
nak buek camno..buatan orang
:)

ngandung kali ni mabuk memang kaw kaw punyer
nasib baik la Iman memahami..
tak meragam...tak buat hal
cuma dia peneman setia saya kalau saya muntah kat bilik air
kadang tu saya biarkan jer dia main air janji hajat saya dah lepas
nak marah tak buleh sebab dia kan budak lagi....
hurmmm.. layan kan ajer

due saya mungkin bulan Februari tahun depan
makna nya jarak Iman ngan adik dia 3 tahun
tu memang perancangan kami..

ok la...nanti saya sambung balik yer
nak nengok pc pun tak larat
sori la kalau cerita tergantung....

Tuesday, July 7, 2009

sabarrrrrrr

sekarang ni.. kena banyak sabar
kena banyak istighfar
diam lebih baik dari berkata-kata
diam ni sementara jer
sok-sok dah ok baru buleh pung pang borak sana sini
so... diam sudah.... :(

Monday, July 6, 2009

malu nya akuuuuu....

Betul memalukan..
adoiyai..nasib baik kawan-kawan yang dah kenal lama
buatnya yang baru nak kenal hati budi...
maunya saya terjun tasik takpun nyorok bawah meja
huhuhu
akceli dah lama niat nak manjer kawan-kawan saya ni
jadinya Jumaat lepas saya tunaikan niat saya tu
pilih punya pilih last-last kami pi makan kat Village View, Bangi
buat yang tak tahu tu restoran ni kat belakang petronas yer kawan-kawan

nak dijadikan cerita yang bikin saya malu besar ialah...
saya suruh Abang Mz gi singgah Petronas dulu sebab mau cucuk itu duit la
sekaliiii.. ana punya purse sudah tinggal la...
aduhhhh... malu sampai nyorok muka dalam handbag
nasib baik la Abang Mz ada duit lebih....
nak taknak saya loan dulu RM100
huhuhu...memalukan...

nasib baik la depa ni sporting
kalau tak ..... haih..malu 44 hari
kami makan ni.....
kerapu 3 rasa
tedap tapi ikan tu macam hangit sikit

kailan ikan masin

tom yam campur yang mabeles..
slllllrrrrpppppp... :D


telur bungkus pun sodap

kerabu ikan bilis yang....... buleh la....

saya minum ayor ni
ada masam-masam sikit
nama dia air asam limau
servis dia ok... cepat
jadinya tak la nanti kalau korang pegi korang akan parkinson sementara nunggu makanan sampai
tapi... kalau time korang datang servis tiba-tiba lembab jangan salahkan saya yer
salahkan tukang masak yang lembab tahap cipan tu yer
acik tak bertanggungjawab
tak mahal mana pun cuit yang saya loan tu cukup2 jer cuma kena tambah hinggit dan sen
nasib baik ko!!! kalau idak jadi tukang cuci la saya kat restoran ni
huhuhuhu....
moral of the story... sila cek samada korang ada bawak purse atau tidak sebelum nak belanja kawan-kawan atau gf

Thursday, July 2, 2009

piknik @ ulu bendul

entry kali ni banyak gambar
sila jangan termuntah yer kawan-kawan
kalau korang termuntah tu tandanya korang tengah mabuk :p

huhuhu...baru arini dapat semangat nak apdat
yer la kan, mulai arini (2 julai) saya dinaikkan ke gred N17
dats y la aritu i hepi
sapa-sapa yang buat tekaan saya berjangkit mengandung la
apa la....hurrrmmmm no comment
jangan buat tekaan selagi saya tak umum kat sini yo

ahad lepas saya dan family belah saya pi piknik kat ulu bendul jer
dari rumah tak la jauh mana
ada dalam 20 minit gitu
sebenarnya dah lama plan tapi baru la ahad tu masing-masing ada kelapangan
saya bawak lauk saya sendiri dan maksu Iman pun bawak lauk dia sendiri
pakngah Iman hanya bawak perut dan mulut
dia dimaafkan sebab dia tu bujang lagi
kalau dah berbini tak dapek acik nak bagi kelonggaran :)


lauk yang saya bawak; sambal udang, sup sayur ngan naget
selain yang saya sebut tu ada kat gambar di atas adalah lauk hasik dari air tangan Su
jari kat atas tu adalah jari laki saya yer
dia adalah pembunuh lalat yang tegar
selain tu dia adalah .............

*
*
*
*
*


tukang sapu ulu bendul yang tak bergaji
hehehe..... kalau setiap hari pi ulu bendul mau bersih
dia buat keje ni secara shift yer... dan diganti dengan ...


saya??? hanya duduk sambil ngap itu ngap ini...
duduk membesarkan perut :p

selain bawak makanan sendiri kami ada bakar ayam ngan ikan
tukang bakar adalah tugas orang lelaki
pendek cerita saya tak buat apa-apa selain duduk sambil makan dan bagi arahan
sangat keji perangai saya waktu tu
tapi... saya dimaafkan memandangkan saya ada reason yang sangat kukuh
muehehehehe...



lain-lain gambar masa mandi manda
saya tak mandi yer... sekadar celup kaki kat air pastu naik sambung makan balik





orang yang paling tak sabar nak mandi adalah Iman
ni antara dialog dia merayu nak mandi

"papa...andi (mandi)"
"....." (lupa)
takde respon dan dia masih tak putus asa

"nenek...andi"
"yo...sejuk la"

kesian...takde layanan

"acu...andi"
"taknak la Iman"


dan akhir sekali...

"anyah (pakngah) andi"
"jom.."

suka bukan main lagi dia sebab rayuan dia menjadi
dan lepas mandi Iman jadi budak yang sangat baik
duduk setempat tanpa bergerak kecuali bibir dia menggigil kesejukan
bagi makan pun takde adegan kejar-mengejar
sangat senang nak kawal dia
ni antara gambar Iman dalam keadaan baik


gumuk kan saya masa ni... :O


hihihi...tewas jugak bujang sorang ni
dia kecapekan dan terus tido

best pulak piknik kali ni
rasanya macam nak ajak Papa Iman pi piknik lagi la
bukan apa..kalau pi piknik ni dapat makan2 sambil berehat-rehat
kepala otak pun tenang
sambil makan buleh peratikan telatah orang
macam-macam ada.....