Thursday, July 2, 2009

piknik @ ulu bendul

entry kali ni banyak gambar
sila jangan termuntah yer kawan-kawan
kalau korang termuntah tu tandanya korang tengah mabuk :p

huhuhu...baru arini dapat semangat nak apdat
yer la kan, mulai arini (2 julai) saya dinaikkan ke gred N17
dats y la aritu i hepi
sapa-sapa yang buat tekaan saya berjangkit mengandung la
apa la....hurrrmmmm no comment
jangan buat tekaan selagi saya tak umum kat sini yo

ahad lepas saya dan family belah saya pi piknik kat ulu bendul jer
dari rumah tak la jauh mana
ada dalam 20 minit gitu
sebenarnya dah lama plan tapi baru la ahad tu masing-masing ada kelapangan
saya bawak lauk saya sendiri dan maksu Iman pun bawak lauk dia sendiri
pakngah Iman hanya bawak perut dan mulut
dia dimaafkan sebab dia tu bujang lagi
kalau dah berbini tak dapek acik nak bagi kelonggaran :)


lauk yang saya bawak; sambal udang, sup sayur ngan naget
selain yang saya sebut tu ada kat gambar di atas adalah lauk hasik dari air tangan Su
jari kat atas tu adalah jari laki saya yer
dia adalah pembunuh lalat yang tegar
selain tu dia adalah .............

*
*
*
*
*


tukang sapu ulu bendul yang tak bergaji
hehehe..... kalau setiap hari pi ulu bendul mau bersih
dia buat keje ni secara shift yer... dan diganti dengan ...


saya??? hanya duduk sambil ngap itu ngap ini...
duduk membesarkan perut :p

selain bawak makanan sendiri kami ada bakar ayam ngan ikan
tukang bakar adalah tugas orang lelaki
pendek cerita saya tak buat apa-apa selain duduk sambil makan dan bagi arahan
sangat keji perangai saya waktu tu
tapi... saya dimaafkan memandangkan saya ada reason yang sangat kukuh
muehehehehe...



lain-lain gambar masa mandi manda
saya tak mandi yer... sekadar celup kaki kat air pastu naik sambung makan balik





orang yang paling tak sabar nak mandi adalah Iman
ni antara dialog dia merayu nak mandi

"papa...andi (mandi)"
"....." (lupa)
takde respon dan dia masih tak putus asa

"nenek...andi"
"yo...sejuk la"

kesian...takde layanan

"acu...andi"
"taknak la Iman"


dan akhir sekali...

"anyah (pakngah) andi"
"jom.."

suka bukan main lagi dia sebab rayuan dia menjadi
dan lepas mandi Iman jadi budak yang sangat baik
duduk setempat tanpa bergerak kecuali bibir dia menggigil kesejukan
bagi makan pun takde adegan kejar-mengejar
sangat senang nak kawal dia
ni antara gambar Iman dalam keadaan baik


gumuk kan saya masa ni... :O


hihihi...tewas jugak bujang sorang ni
dia kecapekan dan terus tido

best pulak piknik kali ni
rasanya macam nak ajak Papa Iman pi piknik lagi la
bukan apa..kalau pi piknik ni dapat makan2 sambil berehat-rehat
kepala otak pun tenang
sambil makan buleh peratikan telatah orang
macam-macam ada.....

5 comments:

my heart said...

kalau mcm tu leh lah wat piknik ngan member2 laks...tentu seronok...SUB,KO NAMPAK KURUSLAH....

min minna said...

komen kali ni panjang sikit dr kebiasaan.

memula, nak wish congret sbb naik pangkat. naik gaji. naik segala²nya. jgn luper naikkn pahala tu banjer kengkawan yg setia mendengar potpet mu itu makan. x salahkan kalu banjer kengkawan makan. afdal kiranya, lah! hehehehe

pastu, itu wambut baru ek? aku rasa ko nmpak santek biler berambut pendek itu. puji²an ini x der kene mengena ngn komen aku yg di atas.

jd nya, ingtlah kawan² di mana saja kalian berada. amin.

ina's said...

inas:my heart- kurus??mekacihhh...tapi naper tang ayat kurus tu pakai capital letter??

inas:minna-thanks...yer...nnt aku manjer..aku tak luper kawan

c-idah said...

syok nye dapat mandi-manda..

makan2 lg...
mesti best!!

ina's said...

inas:c-idah-yer sangat siok

makcik bawang