Thursday, July 30, 2009

keadaan macam tu jugak

Arini usia kandungan saya dah 10w4d
keadaan mabuk tu masih macam aritu jugak
patut nya arini saya kena masuk wad tapi saya tak mau
bukannya ada perubahan pun
masuk air pastu bagi injection untuk tahan muntah
nak kata dapat lelap atau berehat tak jugak
kejap kena kejut nak cek BP
kejap kang budak IMU datang kacau
tak pun nurse datang nak cek kencing
huh....bosan acik
Papa Iman pok pek sebab saya tak mau masuk wad
orang tak duduk tempat saya buleh la cakap.....
cuba amik sikit apa yang saya rasa....
mau tak nangis... :(

saya cuba jugak minum ayaq kosong walaupun rasau payau
kang kalau tak minum kena masuk wad pulak
nak taknak...telannnnnn

eee.... tak sabar nak tunggu 4-5 bulan
kalau ikut pengalaman masa ngandung Iman dulu, 5 bulan tu saya dah buleh makan macam2 dah
takde muntah2 sampai tahap kronik
sikit-sikit tu ada la....

saya cuba nak jaga rekod kedatangan saya
tapi apakan daya, korang....
bayangkan la...seminggu hanya sehari atau 2 hari jer muka saya kat opis ni
bila muntah badan jadi lemah
nak pulak dok berulang dari Seremban ke Putrajaya....
nangis???? dah puas...
nak merungut tak baik...
tu semua dugaan dari Allah....
tiap-tiap hari saya berdoa agar Allah bagi kekuatan kat saya
yer...mabuk kali ni berganda dari masa ngandungkan Iman

sekarang ni....

ayaq kosong~tak buleh
nasi~tak buleh
bau sabun~tak buleh
tengok rancangan masakan kat tv~tak buleh
bau benda tumis~tak buleh
bau petrol~tak buleh
bau badan orang~tak buleh
bau perfume~tak buleh
bau susu Iman~tak buleh

apa yang buleh???
ais krim Malaysia perisa asam boi, buah tembikai,buah mangga,buah oren, air kelapa,teh 'o',kuih manis
tu jer takat ni yang dok sumbat kat mulut ni...

sabar je....

9 comments:

Alin Kay said...

Sabarla yek...pejam celik sampai la 5 bulan...ini dugaan, besar pahla nyer

ietams said...

hahaha..
baby tak demand,
bagus..bagus..

FaizFarwizah said...

alololo cian sob.. takper sabar.. ko lah wanita yg paling kuat di abad ni..apa pun tahniah..n kuatkan semangat..

alamanda said...

oleh kerana kak ummu ni agak senasib ler gak ngan korang(tapi kak ummu nye bekalan cukop kan. cam korang cukop cukop makan jek. meaning=aku ni gemok. muntah darah pon lom tentu kurang darahnye. hihihi), so kak ummu kasik korang menu ape yg kak ummu makan dulu yek:
*gula-gula angin(mesti sentiasa dlm mulut kecuali masa ko tido la. kang tecekik la plak)
*air 100plus biler keadaan kritikal.
*biskot masin yg ade pinat butter dlm die.
*roti bakar cam kat kluang station tu.
*yong tau fu
*fresh milk yg sejok giler.
*cis kek(bleh plak ek)
*sanwich tuna.(nyummmm)
dan akak ummu selalu tak mandi pagi masa time korang ni.
kalau tak harus aku mc la haritu.
letih muntah cium sabun.
ko sapu la diodoren sket la kan.
petang balik baru mandi.
dan make sure biler masa yg kite tak brape nak muntah tu, ha sental le ape nak makan time tu banyak banyak.
ok. selamat mencube.
seronoknye dengar adik adik ngah ramaikan umat.
kak ummu harap ko cecepat habis time muntah ye.
leb u.

beloved said...

sub, tahniah..walaupun lewat,tetap nak ucap juga. mudah-mudahan, bersalin sok senang. Biasanya macam tu lah, masa mengandung sakit, masa bersalin mudah..insyaallah, doa banyak2 key!

ina's said...

inas:alin-aku sedang bersabar :)

inas:ietams-harap begitu la

inas:faizfarwizah-thanks kak

inas:ummu-thanks kak..akak saya cuba menu tu :)

inas:beloved-thanks :)

Anonymous said...

Salam ziarah. saya pun macam tu jugak...masih lagi menanggung alahan teruk. selalu mc dan cuti,skg ni dah 15 minggu but still alah lagi. semoga saudari tabah jer. kuatkan semangat. walaupun kekadang kita rasa tak kuat.

ina's said...

inas:anonymous-thanks :)

min minna said...

congrate g sekali.

aku harap ko byk² bersabar. masing² Allah dah tetapkn bahagiannya. Jd ko kene redha k.

Jgn lasak². Jaga diri.

makcik bawang