Tuesday, July 15, 2008

Surat tuk org yg aku mencik

Nih luahan aku kat org yg aku mencik. Bukan tet ok. Dia xde kena mengena

Rujukan Aku : Mencik/Ko/08 (01)

Tarikh : 15 Julai 2008


DENGAN PENAMPOR

Tut..tut
Putrajaya

Puan,

LUAHAN AKU KAT KO

Merujuk perkara di atas, aku pertama sekali nak bgtau aku mencik ko sejak ko masuk keje kat sini ok. Ko tu dah la xde aura pastu buruk mentedarah. Ko ingat kiteorg staff kat sini a.k.a ko punyer bibik eh. Ko tu bukannyer OKU tau x. Kaki tangan semua nyer cukup.

2. Ok ...ok... bior aku bgtau naper aku jadik semakin mencik sampai x buleh bendung. Kat sini bior aku senaraikan :-

a) Ko tu pemalas nak mampos sampai nak gi tapau lunch pun harap org. Ko ingat kiteorg nih bibik ko??? Alasan ko ...."saya malas la nak jalan..." buduh nak mampos nak mencekik pun harap org. >Tindakan aku : Padan muker biler time lunch aku blah tinggalkan ko

b) Ko kaki ngadu. Sejak ko masuk sini dah 2 kali aku dan As kena panggil sebab ko punyer aduan. Sebelum ko masuk aku x pernah kena mcm ni * isk...aku tahan air mata nih. Aku bukan nak tuduh2 tanpa sebab tapi naluri aku kater ko mmg OKT (Bahaser Mahkamah Orang Kena Tuduh). Aku kater gitu sbb kalu arini aku sound ko sbb ko tu namer jek pegawai tapi sengal sok atau lusa kompom aku kena panggil. Mmg C*l*k* ko nih tau. Ko tau x tadi aku kena panggil lagik sbb alasan aku dan As suker bertenet x wat keje then biler pegawai suh kiteorg tangguh. Ayah ko tu! Ko tau x kdg2 menda yg ko nak tu aku x leh dapat jam tu gak. Selama nih aper jek arahan dari pegawai semua aku buat tanpa bantahan tau. Dorang puas ati jek. *Aku nak nangis nih... ha... Kadang2 pegawai yg gred dia lagik tinggi dari ko smpai kater "wah U ni cepat la, tomorrow pun can what. I bukan nak sekarang"... see betapa cekap nyer aku (mmg aku puji diri sendirik sbb kenyataan)

c) Aku mencik bile ko wat kenyataan "kan best kalu ada org dari cafe dtg amik order tuk mkn".. Ewah!Ko ingat nih Johnny's?(tmpt peberet ko) Nak ada org siap tanyer "yes mem what's yr order plzz".. Ye lakan see the size la kan. Kureng exercise gitu.

d) Ko suker kaco time aku membz. Time tu la ko nak pakai tenet aku xpun printer aku. Walaupun hak Gomen tapi nih tmpt aku tau. Ha!!Tetiber tengah taip nih aku teringat semalam ko ada jumpa pegawai yg tadi panggil aku ngan As. And of course ler ko yg aku nak tuduh. AKU TUDUH KO!TUDUH!!!

e) Sepanjang aku keje kat bahagian nih 1st time kat meeting ada hal berbangkit ko bangkitkan yg makanan kat cafe x sodap. Mmg ko nih mcm bebudak tadika yg kuat ngadu. Hii.. nak gelak aku biler bacer minit mesyuarat yg menyatakan ...tut tut.. memaklumkan bahawa kualiti makanan tidak memuaskan..... (x perlu aku taip pjg2 saper nak tau aku ada simpan minit tuh) Lawak2. Wei! Nak sedap pggl bibik kat umah datang opis masak tuk ko x pun ko masak sendirik.

3. Tu sajer aku nak luahkan. Huh! Lega aku. Aku harap ko kalah kat court. Ko nih mmg xde pengalaman keje dats y la ko ni cikit2 nak ngadu. Kadang2 menda yg aku xtau pun ko tanyer contoh nyer pasal hal Mahkamah. Alo.... tgk gred ok.


"BERKHIDMAT UNTUK NEGARA"

Saya yang bengang


(SAYA)


~ Sori U all saya mmg x leh tahan lagik sbb mulut puaka nih la buleh rosakkan SKT saya akan datang. Kalu sampai kat Dato' mampos nak menjawab sbb saya nih org bawahan kompon Dato' xnak dengar. Arini mmg ari air mata .... sob...sob...sob : (
Rujukan tu ntah naper biler publish ke kiri. Sila abaikan

2 comments:

Unknown said...

k,actually aku dh habis kaji ko punyer surat tuh...wakaka!herm,aku nk bg 10 bintang tp bkn kt ko,kt okt ko tuh!peh!leh aku tahu nama tak?aku kenal tak?aku rasa,aku tak pernah jumpe lg kot okt nih..huhu...tp dier punyer kes...mak ai...tak tahan aku..kaji punyer kaji,mmg sah lah malaz tahap dewa2...kalo anak aku kater,gaban dgn ultraman pun kalah nih...ahaks!k,citer kt aku dlm my email bila ko ada masa,ek...aku nk layaaaannnn!

min minna said...

ko harus ada tahap kesabaran yg tggi mcm aku sob..wakakkaka..
sabar ek..hapuslah air matamu - seripah eni..lagu khas aku tjukan tuk ko..

makcik bawang