Tuesday, October 28, 2008

Agenda makan free-part II

sambung....
Sekaliiiiiiiiiiiiii................... x jadik gi umah Zulie sbb Iman kena campak.

Pagi tu mmg Papa Iman dah suh saya tengok2 kan maner tau kot2 melarat. Tapi acik ni kan baru first time ader anak. X tau nak beza campak ngan ruam. Hambek...kena bebel skit ngan Papa Iman.

Dan keputusan nya...kansel semua agenda makan free...huwaaaaaa.....lapar..... (kan maser kenduri amik sikit)

Papa Iman : Call Zulie bgtau x jadi
Saya : (dengan muker sayu) ye la

019-xxxxx


Saya : Zulie.... aku ni Sob
Zulie : Yer..yer aku kenal
Saya : Aku mintak mahap sebab x dapat datang umah ko
Zulie : Naper Sob?
Saya : Iman kena campak. Bla...bla...bla.....

Pastu tengah dok cari nombor Zaina ader call masuk dari Maya. Heran bin ajaib gak tetibe call. Ruper nyer sibuk nak tanya umah Nubhan. Lor... dia ingat saya ni PA Nubhan ker? Yang saya tau umah Nubhan kat Juasseh jer. Yang lain xtau. Tu pun saya tengok kat Trek Selebriti. ~Ko ni mmg fanatik la Maya.

Dah setelkan Maya saya call Zaina dan Kak An. Saya nak bgtau benda yang sama gak. X pe la xde jeki saya nak makan nasik dagang Zulie tu (dengan sayu nya). Anak harus di utamakan. Kata nak jadi Ibu Mithali kan...

~ Zulie, nanti buatkan aku nasi dagang eh....

Dan...sepanjang petang gak saya dok kat umah jaga Iman. Dia asyik merengek je..... Dan ia juga menguji saya samada saya ni buleh jadi Ibu yang baik atau tidak... Untuk makan malam saya hanya makan bihun ajer. Tu pun Mama bagi. Nak masak memang x leh sbb Iman x mau berenggang ngan saya.




Sian la hai anak Ibu....

2 comments:

ietams said...

ala kesian..

my heart said...

ooo sub ko tak bgth den pun yg ko tak jadi dtg..mati2 den ingat ko dtg umah zuli sampai zuli bgth den bila den sampai......

makcik bawang