Monday, November 17, 2008

sauna

Wiken yang biasa-biasa ajo
Sabtu ke umah Mama, Ahad lak ke umah MIL
Cuma ada la sikit xtiviti saya
U all pun tau kan last week entry saya semua citer pasal makan
Tu belum lagi makan yg berat2
So, kalau dah makan yang berat2, badan pun jadi berat
Nak harap kan exercise??? Huh! jgn harap la.....
Dan bila orang kata ber'sauna' ni buleh pecahkan lemak, tu yg gigih nak gi tu
Dek sebab non ado member nak gi sauna, saya ajak maksu Iman gi sekali
Memula tu dia xmo, tapi bila saya kater saya belanja terus laju jer pompuan tu
Saya x gi saloon yang mahal2 tau, kebetulan lak kat belakang umah Mama ader sorang makcik tu ada mesin sauna kat umah dia. Mesin sauna ker??? Ah! Lantak la....janji ader bunyik sauna, kan

Makcik ni tukang urut gak. Masa saya dalam pantang dia jugak la yang urut saya. Kalau terkehel ker, terseliuh ker gi la umah dia. Saya tau dia ader mesin sauna ni pun kebetulan masa neman Papa Iman gi urut sbb tersalah urat.
U all tau x, makcik ni x charge mahal pun. Bak kata dia "alah....ikut suko ko la...baper2 pun buleh."
Tapi xkan nak bayar RM1, kan. Agak2 la....







Maksu Iman buleh tahan selama 1/2 jam ajo. Tu pun kalau ikutkan 10 minit dia dah nak keluar tapi saya ugut xmo bayarkan.Hihihi...kejam....Nak xnak terpaksa dia tahan sampai 1/2 jam. Saya pulak 20 minit jer..huhuhu...panas wei....x tahan acik. Lepas tu kena kutuk kaw-kaw dengan Maksu Iman. X pe...duit sendiri...
Keberkesanan nya lum nampak lagi sebab baru sekali buat. Tapi kan lepas buat sauna ni, badan rasa ringan, daki2 semua keluar pastu lak ada fenin sikit la. Makcik tu ubuh mcm2 daun herba yang dia tanam kat keliling umah dia termasuk campuran herba yang dia belia sendiri kat saloon.

Nak saya citer kan ker ape menda yang dia ubuh dan kebaikan nya??? X yah kot kan...Kecuali kalau U all tinggalkan komen nak suruh saya citerkan. Bukan apa, acik maleh nak taip panjang2..heh : D

4 comments:

min minna said...

bes ek..bape charge tu..

ina's said...

aku bagi rm10. bak kater acik tu duit karan

ina's said...
This comment has been removed by the author.
FaizFarwizah said...

errkk klu sauna kat umah.. duduk atas baldi..balut selimut.. leh tak sob.?..menjadi tak?

makcik bawang