Friday, November 7, 2008

terharu

Naper saya terharu??
Camni citer nyer...
Balik dari keje semalam saya tengok Iman nangis2. Sampai bengkak mata dia
MIL saya kater badan Iman panas dan bila saya rasa ya memang panas
Padahal maser subuh sebelum saya gi keje dia elok jer main
Dari citer MIL saya dah petang baru badan Iman panas
Rupa2 nya Iman mengalami 'keciritan' * ader ker ayat tu??
Memang dari subuh sebelum saya gi keje tu dia dah 'uk uk'
Sampai 2 kali dia 'uk uk' nasib baik x lambat gi keje
Dan dek sebab 'keciritan' dia tu, montot dia jadi merah maybe pedih kot
Tu yang nangis jer. Dan mungkin jugak penyebab badan dia jadi panas
So, MIL saya siap2 bagi ubat sebelum kiteorg balik
Sebelum balik tu saya sempat intai lauk aper yang MIL saya masak
Sekali....cendawan busut masak lemak cili api
Adeh..sedapnya...
Niat nak ngecek tapi dok sibuk pujuk Iman tu yang sampai terlupa


Maser otw nak balik umah tu ada gak bgtau kat Papa Iman yang saya x sempat nak makan nasik ngan lauk cendawan tu. Nak suruh pusing balik mcm malas jer kan
Dan pas maghrib, tiba2 MIL call Papa Iman nak tanya pasal Iman. Alhamdulillah malam tadi Iman dah ok
Saya curi2 dgr perbualan Papa Iman ngan MIL. Dari yang saya dengar, MIL saya ader sebut yang saya x sempat makan lauk cendawan busut tu. Dia dah suruh Pak Andak Iman antar lauk cendawan tu.
Huhuhu....sungguh terharu saya dengan MIL saya ni. Dia mcm tau jer saya ader sebut2 pasal lauk cendawan busut tu. Tapi kesian gak kat Pak Andak Iman kena gi umah saya semata-mata nak antar lauk cendawan busut tu.

Siyesli U all, saya bukan nak membodek MIL saya lagipun MIL saya maner ada baca blog saya ni. Dari mula saya kawen, saya memang xde masalah ngan MIL saya. MIl saya ni jenis x banayk citer pendek citer saya senang la dengan dia. Dan saya jugak beruntung sbb dia jaga Iman mmg 1st class. Dari segi kasih sayang toksah cakap la. Dan saya x pernah x puas ati dengan segala apa yang dia buat kat Iman. Kalau saya demam umah MIL la tempat saya tuju. Bukan Mama saya x amik berat kat saya tapi kan Mama saya keje. X nak la susahkan dia. Tu belum lagi time dia jaga saya dalam pantang, masa saya kena ciken pox, dan banyak lagi la. Tapi yang pasal cendawan busut tu buat saya betul2 terharu. Mungkin kalau orang lain tu hal kecik jer kot tapi org yang sensetip mcm saya ni cepat rasa 'keterharuan' tu. Saya sayang kat Mak...Tima kasih Mak. Dan kalu U all nak tau saya masak sanggup masak nasik 1 pot jer dan makan lauk cendawan tu sampai habis walaupun sebelum tu saya dah makan nasik ayam. Kenyang toksah citer la.







note : Huh! panjang lebar entry saya kali ni.

4 comments:

beloved said...

Kenapa panggil "MIL"?

ina's said...

mother in law - ayat aku dlm blog ler

ietams said...

erm.. cedih..

alamanda said...

hai ina, untung nye awak. ala terliur akak lemak cendawan tu.

makcik bawang