Monday, December 15, 2008

hepi besday sayang

15.12.2007 - setahun yang lalu

6.30 pagi

Mandi dengan air panas sebab orang kater maksud saya kakak yg berjiran katil ngan saya kater la kalau mandi ngan air panas buleh kurangkan sakit. Pastu dia kater jgn teran kalau ader raser nak kentut or berak nnt rahim koyak. So, sambil mandi sambil hentak montot kat dinding. Kihkihkih...kelakar biler diingat. Pas mandi En. Adi minta izin ngan guard nak tengok saya sebab asik ngadu sakit jer....


7.00 pagi

Bekpes milo ngan roti nak tambah tenaga maner la tau arini kena tolak ke labour room. Tengah sedap mamam tetibe raser panas jer mcm terkencing pun yer. Tanya kakak sebelah tu naper kain basah pastu dia kater gi bgtau 'misi' then 'misi' kater air ketuban dah pecah. Masuk bilik rawatan pastu doktor cina yang lemah lembut tu check baper cm dah bukak sekali 4cm daaaaa.....

8.00 +++ pagi

Call En. Adi bgtau nak masuk labour room. Sambil tu siapkan pampers, baju, selimut untuk baby dan tanggalkan 'tut'. Pastu attendan tolak masuk labour room. Maser ni raser seram sejuk pun ader, nak terkencing pun ader, nak terberak pun ader. Seingat saya pagi tu saya ngan sorang pompuan yang overdue. Tu pun saya tau sbb malam sebelum tu saya sempat borak ngan dia * sakit2 pun sempat lagi inteview orang
X lama lepas tu En. Adi masuk. Pas mcm2 depa buat kat saya sakit makin kuat. Kejap mengiring ke kanan kejap ke kiri. Pastu bacer ape yang terlintas kat kepala otak ni. maser sakit2 pun ader jugak member2 yang tegur dan sempat lagi borak kejap. Eheh! raser fofular kejap. Kan dulu acik kontrak PTPO kat hospital....
Dalam kul 11.00 gitu bgtau 'misi' raser nak meneran. Pastu Doktor yang ala-ala sengal tu kater baru 6cm tapi saya kater "nak teran ni"...then 'misi' tu check dah full..So, biler dia kater teran, saya pun dengan sekuat ati nya terus teran. Raser nya 3 kali teran kot. Tu pun yang last sekali saya bacer Bismillah then teran baru la......

11.30 pagi

Uwekkkkkkkk..............uwekkkkk.....fuh!! lega... Lahirlah IMAN HADIF kat dunia ni dengan berat 2.9 kg. Alhamdulillah Iman lahir tanpa vacuum atau forcep. Keluar jer Iman terus nangis dan otomatik time tu saya nangis sekali *adeh...sebak la pulak
Pssttt... En. Adi pun nangis *jgn bgtau dia eh...saya dah pecahkan rahsia dia
Maser Iman lahir dia x berdarah tapi ader menda putih mcm serbuk kapur. Maser 'misi' jahit saya x sedar langsung sebab saya tertido. Saya sendiri pun xtau camner raser jahit tu. Orang kater sakit. Ntah la maybe saya kepenatan dan mengantuk kot. Saya sedar pun maser 'misi' tarik2 benang tu dan sempat lagi berborak...


saya : Staff Nurse kenal saya * ceh! Mcm artis pulak
'Misi': tu la tu tadi nak tanya tapi U dah sakit malas nak tanya
Saya : saya la...Sabrina
'Misi' : yer la..yang kontrak kat sini kan? Keje maner sekarang? Lama x jumpa U
saya : bla...bla...bla.. Ermm.. Staff Nurse, banyak x jahit saya? sampai montot x?
'Misi': x la...sikit jer...


Sekarang 15.12.2008 - Iman dah setahun. Kejap jer. Ibu nak ucapkan SELAMAT HARI LAHIR YANG PERTAMA untuk Iman. Semoga dimurahkan rezeki, dilindungi Allah, jadi anak yang soleh dan berjaya dalam hidup. Kalau buleh, Ibu nak Iman jadi Doktor. Sebab aper Doktor, sebab Doktor buleh tolong orang untung2 jadi mcm Sheikh Muszaffar. Aiceh!!! Berangan kuat la Ibu ni.... Ehhhh...maner tau masin lak mulut ni kan. Aper2 pun Ibu doakan yang terbaik untuk anak Ibu.


beberapa jam lepas lahirkan Iman. Sila abaikan scar tu ek...



Iman lepas kena kuning



besday boy jugak - anak makcik Firdaus



Cik Amirah (kaler oren) jugak sambut besday arini



misi - nurse


note : hepi besday jugak untuk Cik Amirah dan nak makcik si Firdaus. Moga dimurahkan rezeki dan dirahmati Allah....

3 comments:

ietams said...

hepi besday to iman.. be good boy eh

ina's said...

tenkiu aunty zulie

azib haiqal said...

hai iman hadif..dah setahun dah...alhamdulillah..hepi besday to u...jgn nenakal selalu..sekali sekala tak per...

makcik bawang