Thursday, January 29, 2009

Sg.Petani - Part ii

Ahad - 25 Januari 2009



pemadang cantik sepanjang ke Aloq Setaq



Agenda pertama adalah nak pi Aloq Setaq
kalau ikut plan kiteorg mcm ni;
memula pi Aloq Setaq pastu kalau sempat pi kampung As
last sekali baru pi Tg. Dawai ngan Pantai Merdeka
tapi apo kan dayo, dah nama ikut orang
harus la benda yang di plan tu separuh menjadi
kalau di pihak saya, orait je tapi Pak 'manakan' saya ni mcm2 hal la pulak nak di settle dulu
last2 dah kul 1 baru kuar dari umah

untuk As, sori la sbb x dapat nak join besday party Nica tu
len kali la eh, As...

Sampai Aloq Setaq dalam kul 2 gitu
perut dah kriuk kriuk mintak isi
saya ni kan pelancong terhormat
so, kat mane nak ngisi pewot tu idak le saya tau



dah tentu awal2 sampai Sg.Petani saya dah meroyan nak pi Pekan Rabu
so, Makcik saya tu bawak la saya pi melantak kat Pekan Rabu jugak
kata nya nasik ayam kat situ tedap...tu kata dia la tapi saya x minat la pulak
last2 saya mintak mihun sup ajo
tu pun x abis, bukan aper time 'penyakit' tu mai, adoi laaaaa..
semua mcm x best



ni la first time saya ke Pekan Rabu
lantak la orang nak kater aper
janji saya dah terus terang, kan

kat sini saya cuma beli Toto ngan flusk nasik ajo
hik...hik..hik..mcm kelakar jer, kan
beli flusk nasik
hep! Banyak guna tu, sok2 nak pi piknik kan senang
jgn jeles kalau nasik saya memanjang panas ajo

lupa lak, saya beli baju kurung dah siap jugak
kaler biru lagi
bukan aper, next week umah MIL saya ader kenduri
so, harus la berbaju baru
x gitu????

Tapi kan, rupa nya Toto kat Pekan Rabu ni idak la murah maner
rupa nya kat Wah Seah lagi murah
cisss! sungguh la....
errrr... korang tau ker Wah Seah tu aper???
dia bukan la setaraf Jasko atau ISetan
tapi buleh la dalam kategori setaraf ngan Mydin kot
beza rege dia dalam RM20+++ gitu tau
Toto yang saya beli kat Pekan Rabu tu dalam RM80
pastu kat Wah Seah dalam RM65.90
Hah kooooo!!!!
Last2 dua-dua saya angkut, penuh bonet
hahaha..puas ati.. yg mahal dapat yg murah pun dapat
yg pasti Toto ni jenama sama dan dikilang kan di tempat yg sama jugak
mai la umah kalau nak merasa tidoq kat Toto baru saya tu
hihihi.... *ajak2 ayam je

2 comments:

said...

♠wah kak
jalan2 ke utara kah?

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

ina's said...

inas:yanie-a'ah...kampung yanie, kan

makcik bawang