Thursday, February 5, 2009

ter'accident'

Kejadian ni terjadi Sabtu lepas (31.1.2009)
maser tu saya tengah suapkan Iman makan tengahari
nak dijadikan citer, selalunya saya bagi dia makan kat umah
tapi ari tu saya ajak dia main kat luar
sambil makan sambil main push car dia tu

sambil tu saya pantau la dia takut dia terbabas ker
dialog dia lebih kurang mcm ni la

"Iman, jgn main kat situ (longkang), meh sini makan"
dia still main lagi "ngeng..ngeng..."
"jangan, nanti JA....."
kecepek... belum abis pun ayat saya tu
terus jatuh masuk longkang
nasib baik longkang yg kat dalam pagar
yg kedalaman dia ala-ala paras buku lali saya jer

time tu bapak cemas la saya
sekali tengok ada darah kat bibir dia
sampai menitik kat lantai umah
xtau nak buat aper kecuali nangis sama2 ngan Iman

call Papa Iman x dapat lak
mcm kat luar kawasan
geram campur takut
geram sebab x dapat call, takut sebab pikir yg bukan2
last2 saya call Kaklang tanya dia kot2 laki ku itu ada kat umah MIL ke idak
sekali Kaklang on d way dari Kajang nak balik Seremban











tapi kan, yang kelakar tu maser dia nangis, kat surau tengah azan Zohor
buleh lak dia berenti nangis pastu letak tangan kat telinga sambil kata
"abat...abat... (allahuakbar...allahuakbar)
hik..hik..hik..macam-macam la Iman ni
x lama pastu Papa Iman balik
saya tau dia mcm salahkan saya
walaupun dia x cakap ngan saya
tapi dari air muker dia tu saya dapat agak
dah tu pulak dia senyap jer x mau cakap ngan saya
sehari semalam jugak la dia mcm tu
saya ni kalau dia dah mcm tu saya pun wat 'dek' jer la
malas layan.....
esok nyer tu (ahad) baru ok
to En. Abdul hadi.... saya bukan suker2 nak cedera kan anak awak tu
saya jugak bukan nak benda tu terjadi
saya sebagai Ibu xkan la nak tengok anak saya sendiri calar sana sini

4 comments:

beloved said...

kalau masa kejadian tu dia yang jaga anak, confirm tak rasa bersalah pun...sabau yer sub..

ietams said...

biase le.. budak-budak.
pelajaran utk dia tu

said...

mama iman nak kena babap2 manje ni...

he he he....bila dah tegur...terus kecepeeeeeeeeeeek jatuh...

cian iman....hehhehe

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

ina's said...

inas:beloved-beser la tuuuu..

inas:ietams-:D

inas:yanie-he he he :D

makcik bawang