Thursday, March 12, 2009

setiu

Agak terlambat saya nak apdat pasal citer rombongan family saya ke Setiu
Selasa ngan Rabu kelmarin saya ada latihan pasal aset
dats y la saya x sempat apdat
dari pagi bawak ke petang tu pun ngam-ngam kul 4.30 saya dah cabut sebab nya takut ketinggalan bas

ok-ok sambung balik citer pasal rombongan ke Setiu
bukan rombongan cik kiah tau tapi rombongan pinangan untuk adik saya yang no.2 tu
yer la kan, adik beradik saya 3 orang ajo; saya,pakngah Iman dan maksu Iman
2 dah kawen tinggal sorang jer lagi
satu2 nya adik lelaki saya
tapi, kalau belah Papa Iman haruslah meriah sebab Papa Iman ada 8 beradik
sangat meriah kalau semua orang berkumpul

sebelum saya nak taip panjang2 ni, saya nak bgtau yang entry kali ni sangat la panjang
jangan boring ehhh... :D
saya malas nak buat citer berepisod
biler buat citer berepisod pastu tenet buat hal mula la tensen manjang

readyyyyy...mulaaaaaaa....

Jumaat-6/3/09

lepas balik keja
laju-laju siap, laju-laju makan pas mahgrib gitu kami gerak ke Chini - umah Maklang saya
memang kami plan nak jadikan umah Maklang tu stesen pertama sebab dari Seremban ke Setiu bapak nya jauh la
kami sampai dalam kul 11 lebih gitu
penat???tok sah cakap...

Sabtu-7/3/09

dalam kul 8 lebih gitu kami bertolak dari Chini ke Setiu
kami dah set masa atlis sampai kat Setiu dalam kul 12 lebih gitu
kami ikut jalan dalam
jalan dalam tu maksud saya langsung x jumpa laut ke pantai ke tapi yang nampak sepanjang perjalanan tu hanyalah hutan tebal
mak aiiihhhh..jauh jugak walaupun ikut jalan dalam naik kematu montot saya ni
mana dengan Iman wat stunt dalam keta lagi
oh ya! rombongan kami x ramai cuma 3 bijik keta ajo
pak-pak sedara saya masing2 ada hal
kata nya la.... : p



masa ni kami benti minum kat....... saya x pasti la : p
huhuhu... kena jugak benti minum sebabnya perjalanan masih jauh lagi
x silap saya masa benti minum ni dalam kul 11 kot dan kami sampai ke Setiu dalam kul 1 lebih
nak ke rumah bakal adik ipar saya ni senang jer sebab rumah dia kat tepi jalan
hurmm...nama bakal adik ipar saya ni Fauziah tapi kami panggil dia Gee



bincang punya bincang depa sepakat untuk ikat setahun
means, tahun depan la depa pak pong (kawen)
hantaran dari pihak saya kaler ijo dan depa balas kaler oren
semua nya dibuat serba simple
xde grand2 mcm artis itu permintaan bakal pengantin ni
kami ni ikut ajo



bakal adik ipar saya ni (Gee) pakai baju serba putih kira tema dia oren-putih la
akceli banyak gambor saya nak tepek kat blog ni tapi nak dijadikan citer kamera saya tertinggal
punca nya saya tukar handbeg
puas la saya kena 'tiau'

"ko ni Long time gi makan ker pandai lak bawak kamera"
"aku x sengaja la"
"time penting2 ni leh lak lupa"
"aku x sengaja la"

"ntah apa2 la dia ni"
"x sengaja... ala enset aku ni kan ada" *eksen sambil bela diri
"takat enset, aku pun ada"

arrrggghhh.... kenapa la jadi cenggitu eh
otomatik mood nak bergambor hilang
cam sengal jer...

balik dari Setiu kami singgah pasar Payang
saya sempat 'pau' Papa Iman batik Terengganu 2 helai
hihihi....alasan saya baeekkkkk punya
"orang x beli apa2 kot"
"naper?"
"x cucuk duit la"
"nak aper??
dannnn..otomatik muker saya berseri-seri
kalah pengantin baru

panjang kan entry saya
saya sendiri pun macam boring jer nak taip
kalau korang lagi la boring nak bacer
suka ati korang la nak bacer ker idak
atlis ber'apdat' gak blog ni

3 comments:

ietams said...

hahaha,
lawak tul, kamera tu bende penting woh
takde jeki pak ngah iman,
rsnye suh simpan seri byk²utk hari langsung mungkin

my heart said...

HAI SUB,NAMA ADIK IPAR KO SAMA JE MCM NAMA DEN...JGN ESOK ADA PANGGILAN NAMA LAIN DAH LE YE....

ina's said...

inas:ietams-yer kot

inas:my heart-bkn ko jer nama fauziah yer..ramai lagi :p

makcik bawang