Tuesday, May 19, 2009

menu malam tadi

dah lama kan saya tak jaja apa yang saya masak
yer la kan kata tak nak makan malam
kunun nak jaga badan
tapi dah kata pencinta makanan
tak de makna semua kata-kata hikmat tu
bak kata pepatah ..... orang yang kurus itu jangan disangka x kuat makan
errrr.... ada ke dalam kamus dewan???
hurmmmm....?????



ini la menu malam tadi
sambal sotong - lebih tu bawak gi opis maklum la nak berjimat cermat
telur dadar - untuk si anak dan si bapak
sambal tempoyak - hasil pemberian kakpah
ikam kembung goreng cili api - lauk ari ahad
gaijor - ni pi cari sendiri kat giant atau tesco atau carrefour
tapi siyes, memang tak plan nak masak
ikutkan lepas maghrib nak pi makan
tapi bila ingat balik kat peti sejuk tu ada sotong terus semangat nak masak
macam biasa la saya bukak pencak silat


'busyuk' saya tengah makan
sekarang ni cukup payah la nak bagi makan
sampai kan saya terpaksa guna kuasa mengugut
"Iman tak nak makan ibu lari tinggal kan Iman"
"huwwwwaaaaaa''
tu jer la modal dia, nanges..nanges..dan nanges..
padahal sikit pun saya tak cuit dia
tapi kan berkesan la cara ni
tu pun saya baca kat mana entah
ada sorang kakak ni ugut nak lari umah siap kemas kain baju
terus anak-anak dia mintak mahap dan janji tak nakal lagi
hehehe..... malam tadi ada la 3-4 kali saya guna cara tu
"kalau Iman sepah-sepah kan umah, melawan, Ibu lari tinggalkan Iman"
saya tak lari jauh pun takat lari pastu nyorok belakang sofa
huhuhu.... bila agak dia dah nanges kuat-kuat baru saya keluar
kesian pun ada tapi berkesan jugak
dia datang kat saya terus peluk kaki saya pastu elok je layan tv sambil baring atas peha saya
korang try la...
tapi jangan selalu la..nanti depa tau
budak sekarang ni kadang-kadang depa lagi bijak dari kita
errrr... tajuk atas MENU MALAM TADI
tapi naper ada citer pasal Iman....
hurmmm...????

3 comments:

min minna said...

kalu ngn mia..aku selalu ckp aku nak syg tisha kalu dia x mo dengar ckp aku..dan2 plak nangis..geram jerk rasa

FaizFarwizah said...

akk pon penah gak ckp.. klu degil²mama nak lari jela...korang tau..si faiz bleh plak tnya,,,"mama lari laju tak?"....huahuhahahaa...adussss anakk anakk, diorang ingat..nk msuk sokan ke apa...? huhuhu

ina's said...

inas:minna-insaf dorang time tu jer

inas:faizfarwizah-hahaha..lawak la faiz

makcik bawang