Thursday, June 25, 2009

menteri kewangan


asal time gaji jer ni la keje saya
otomatik jadi menteri kewangan...tapi untuk diri sendiri jer
nasib la saya takde hutang piutang yang besar-besar
kalau tak...nanges la...
keluar bank ni masuk pulak bank tu
huhuhu....

macam lawak jer kan?? siap stappler kertas kuning kat duit
tapi itu cara saya
kalau tak buat camtu....alamatnya.....belum masuk bulan baru dah nanges pastu kena 'tiau'
settle kan dulu apa yang penting
makan ker idak ker belakang kira
tak mau 'fenin-fenin' kepala

takat ni duit ni hanya untuk bayar bas, bagi mama, bagi MIL yang penat jaga Iman pastu bil astro ngan celcom
celcom tu sebenarnya saya menggatal nak pakai 2 bijik henpon
lagak macam orang ada bisnes besar tapi sangat bagus time emergency
untuk bulan ni saya kena bagi maksu Iman jugak sebab time MIL saya pi Umrah dia yang jaga Iman
Astro pulak saya kena bayar sebab saya yang gedik nak pasang
itu perjanjian kami : (
lain-lain tu semua hutang kecik macam beli tupperware ker, nak bayar upah baju kat tailor dan jugak kutu pinggan
hehehe....

balance yang tinggal tu baru la buleh buat belanja dan jugak soping moping dan jugak tambahan dari duit mengepau laki
simpanan tetap ada...saya buat potongan dari gaji
nak harap simpan sendiri... takde makna de
sekian laporan kewangan dari menteri kewangan tak bertauliah
errrrr.... korang buat cam saya jugak ker???

5 comments:

Unknown said...

bagus budak ni, cam tu lah, bayar yang penting dulu, berlebih baru bershopping sakan kan kan kan, akak nye style lain, kumpul gaji laki dan bini, settle dua sesama, lebihan bagi dua sesama, itu macam jugak.

amizah said...

a'ah sama la mcm akak gak!! akak pun buat cam ni...siap tagging lagi....dpt gaji jer sibuk ketip2 duit nak bg kat saper...nak byr aper...yg balance tu la nak soping nyerrr...

min minna said...

aku sama ngn shibam. laki bini nak berkira ker? yg pnting dpt gaji kene setel wit kete dulu. pastu terus p bayar duit umi mia. pastu duit saving anak. then duit asb aku plak, kalu rasa bulan ni nak pakai wit, kene cut sikit la asb aku tu.

pastu tiap mggu gaji, balik kg, terus bg duit kat mak.

makan x makan, itu belakang kira, ma!

Alin Kay said...

Wah aku ingat aku je wat macam ni rupenyer ramai lagi yang begini kekdah nyer...

ina's said...

inas:shibam-bagus cara akak :D

inas:amizah-kita serupa

inas:minna-laki aku tak keje gomen kak oii

inas:alin-ramai mcm tu :D

makcik bawang