Thursday, December 3, 2009

cerita raya haji


Mula-mula tunjuk gambar lemang
lemang terrrrrrrbaikkkk dari uwan
sedap oooo...
kalau simpan lemang sampai arini, memang dah basi
tapi agak-agak cerita pasal raya haji basi tak??
tak kot.....
tak kira...hari ni kena settle jugak segala entry yang tertunggak

Macam yang saya cerita kat entry lepas, raya haji kali ni turn belah Papa Iman
jadinya...i follow....
kami sepakat nak balik Kuala Pilah
adik beradik ipar dan MIL jugak FIL saya balik lepas sembahyang raya
hari khamis tu saya cuti
saya amik cuti sebab ofcoz la MIL saya bizi nak merendang bagai

kami balik Kuala Pilah hari khamis tu jugak
masa sampai kat kampung...uwan tengah nak merendang, lemang pulak dah siap
uiishhh...uishhh..uisshhh... sedap tu kalau makan panas-panas
hehehehe..... saya pun ngendeng-ngendeng suruh Papa Iman belahkan lemang tu
sebabnya bini dia tau makan aje
dan nasib baik jugak MIL saya ada bekalkan rendang ayam
aduuuhhhhhh nikmatnya......





3 gambar kat atas ni adalah gambar masa pagi raya
masa ni baru lepas sembahyang sunat raya
saya tak pergi sebab Iman kecik lagi
tak pasal dia buat kecoh pulak
memang rindu nak gi sembahyang raya tapi tunggu anak-anak dah besar

ni gambar masa nak gi beraya umah nenek sedara Papa Iman
sebabkan raya haji jatuh hari jumaat, kami hanya gi 1 umah je
lepas sembahyang jumaat baru kami ke Aye Hitam, umah cik puan Zulie
sori la kawan-kawan gambar kat umah cik puan takde
kat umah cik puan sya makan dengan banyaknya....
huhuhu..rendang daging yang mak cik puan super sedap
Papa Iman pun kata macam tu
yer la kan...air tangan orang tua
semua sedap, tu tanda depa masak dengan hati yang ikhlas
terima kasih makcik....kuih tiram makcik pun sedap
dari umah cik puan terus balik ke umah Mama
Mama masak nasik minyak tau
walau perut dah padat, tapi saya makan jugak
nanti kecik hati orang tua tu....
hurmm..tu je la laporan sempena raya haji aritu walau dah seminggu berlalu

No comments:

makcik bawang