Friday, January 15, 2010

kisah sos


Gambar sekadar hiasan
saya google je
saja nak pot pet kat sini sebab takde benda nak cerita kat sini
dalam seminggu ni saya sibuk dengan urusan family day untuk bahagian saya
balik dah penat.. kalau dalam bas tu belum keluar Putrajaya dah angguk-angguk, geleng-geleng (tido)
hah! meh saya nak cerita pasal sos cili
sebelum tu nak tanya la..korang pernah amik atau rembat sos kat KFC??
baik ngaku.... dosa tau..Allah nampak
saya bukan nak kata diri ni perfect atau sebaik-baik orang tapi bab rembat atau amik barang makanan tanpa izin memang tak berani
jadi darah daging tu....ish...ish...ish...
2 minggu lepas kan, saya pi makan KFC
sementara Papa Iman pi order, saya pi 'cop' tempat ngan Iman
tiba-tiba kan, ada sorang lelaki sambil tangan kiri pegang plastik KFC (tapau) dan tangan kanan pimpin anak lelaki yang umur lebih kurang 4-6 tahun
tau tak dia buat apa??
sebelum keluar dari restoran KFC tu, dia sempat singgah kat meja sebelah saya yang kebetulan tu kosong
ingat dia nak tunggu seseorang tapi dia amik sos cili kat meja tu
dia tak perasan yang saya dok perati kan dia
kesian saya tengok dia..... : (
kesian sebab tak mampu beli sos cili yang harga dia tak sampai RM10
kan dah tunjuk contoh tak elok kat depan anak dia
dah la terang-terang pimpin tangan anak untuk rembat sos tu
lepas tu ofcoz la balik nanti makan ayam tu cicah dengan sos cili tadi
takkan la dia nak jual atau buat hiasan kat rumah lak kan
hurmmm.... walau setitik pun dia bagi anak dia sos cili tadi.... dan tentu dia bagi makan benda yang tak elok
bukan dari punca yang halal
saya tak berani nak bagi hukum atau nak menilai perbuatan dia tu
tapi korang pikir-pikir la betul atau tidak perbuatan dia tu
mintak dijauhkan dari saya la semua tu.....

No comments:

makcik bawang