Thursday, July 29, 2010

jamuan di IPD


Saya dan kawan luahan hati saya...Lia..kami sama2 dari Putrajaya tapi dia kat Kementerian Pengajian Tinggi berdepan dengan bangunan Kastam..PJH



Menyampah tengok gambar2 saya ni
naper la tudung saya gini rupernya
adush hai...selekeh
dalam tak suka nak gak tepek kat sini
bukan apa...sejak tukar ke Seremban ni cuma sekali jer saya cerita pasal kawan2 kat IPD ni
cerita lain non ado
aura lum sampai atau lum sampai seru
hihihi...

ok la meh saya cerita sikit pasal aktiviti kat tempat keje baru
baru tak baru sangat la..dah masuk 3 bulan pun
kalau baby..dah abis pantang pun
ok..melalut dah..arini, kat opis saya ada buat jamuan sempena nak sambut puasa
jamuan antara bahagian je
saya ni kat bahagian Pengurusan, cawangan hal ehwal awam
kalau tempat korang panggil apa eh??
kat Kastam dulu Unit Perhubungan Awam
jadinya..ada la sesi collect mengollect duit untuk jamuan ni
harus hadirkan diri sebab dah bayar
kalau tak nyesal... terbayang-bayang duit RM10 tu terbang depan mata
huhuhuhu..bukan kedekut tapi ...... haiiiihhhh

menu arini ... nasik minyak super mabeles shedap.....
nasib baik sedap kalau tak melambai-lambai la duit tu
ayaq sirap limau
ada desert gak

serius cakap, jamuan kali ni saya memang jadi seorang yang sopan lagi berhemah
cakap secara sopan,makan macam ala-ala gadis melayu musim ke-4
silap ari bulan saya buleh dinobatkan sebagai pemenang tempat pertama...
pertama dari belakang...gelak..gelak...gelak
tuan2 polis : p pulak...makan..gelak....makan..minum...makan..gelak...gelak..
macam tak wujud kerani2 cabuk yang berkhidmat untuk tuan2 polis ni
yang berkumandang kat dewan makan tu hanyalah hilai tawa dan 'kluntang kluntang bunyik sudu garfu
(mati la kalau dorang baca)
ini adalah luahan dari hati bukan dari akal
luahan ikhlas tanpa meniru mana2 pihak punya ayat
sampaikan nak snap gambar pun saya macam...takut...segan
takut kena smash..kena sound...segan terlampau cun (hadoi..perasan lak)
gila sengal la saya time tu
bukan diri saya yang suka bergurau,berkawan tak kira pangkat,darjat,umur
sebenarnya banyak lagi gambar2 yang saya nak snap dan letak kat blog dan FB saya
tapi apakan daya....redha...haiiihhh
saya jadi HIPOKRIT...yer...itu jer buleh taip di kala ini
ewah keluar ayat novel
tapiiiii..dek sedapnya nasik minyak tu, saya lupa semua tu





nak tengok lagi gi kat FB saya yer
saper yang tak jadi kawan saya..sila add saya
ceh...ceh...ceh..macam la popular sangat
heheheh
meh saya kenalkan kawan2 baru saya ni
belakang tu tudung coklat...kak Amylia (blog dia...http://foreverchocs.blogspot.com),tudung putih tu...Maz Indah,tudung hitam tu .... Suhana...tudung coklat belah depan..Dina dan tudung pink tu...Sabrina (paling cun..hak pui) ; p
kawan rapat saya, Suriani kat bahagian Logistik
kesian dia tak dijemput dan kalau saya jadi AJK harus saya jemput geng2 saya kat bahagian lain
nak buat macamana, saya ni junior

maaf yer..kalau ada ayat perasan
dulik

note:reader berstatus polis,bini polis,laki polis,sepupu polis,jiran polis atau sewaktu dengannya sila maafkan saya sebab TERkutuk anda kat blog ni..saya seorang yang jujur
nak report la..bukannya saya buat fitnah atau membunuh..ada aku kisah??? oppsss teremo

No comments:

makcik bawang