Saturday, August 14, 2010

sudah terlambat untuk kuucapkan...

Firstly kena gelak dulu sebab tajuk macam sengal
gara2 terlebih bacer novel
hehehe...takla..mak bukan kecewa putus cinta pun
tapi nak ucap SELAMAT BERPUASA UNTUK KORANG la..
hehehe...tajuk sikit macam novelis tapi..ok la kan...macam saspen gitu
korang buat2 la terkejut...buat2 la mata terbuntang..buat2 la mulut ternganga
baru la berjaya saya "menyaspenkan" korang
gelak....gelak...gelak....


baru 4 hari terlewat nak ucap
belum masuk 1 Syawal lagi
kalau dah 1 Syawal terhegeh-hegeh nak ucap..harus kena sepak sampai melambung
sori la korang..saya kecapikan la
sejak saya bertukar keje kat Seremban ni, urat rajin saya timbul tau
sari 1 Ramadhan sampai arini (blog ini ditaip) saya masak tanpa jemu
ewah..tanpa jemu katanya
tiap2 hari dah set nak masak apa
tapi untuk pengetahuan korang gambar tak dapat la mak nak tepek kat sini sebab malas
haaaa...bab upload gambar memang malas
masak-memasak rajin sangat
lagipun kalau tepek takut korang terliur...tak pasal terus bukak poser
eeee... taknak la saya tanggung dosa sebab korang "terbukak" poser dek sebab terliur tengok masakan saya tu
ngehhhh..
meh tengok senarai masakan saya dari 1 Ramadhan sampai arini
oh yer..arini bukak poser kat umah MIL saya


1 Ramadhan

~ ikan tenggiri campur ngan daun asam gelugur
~ goreng pucuk paku
~ goreng ikan masin
~ dan lauk2 tambahn hasil rompakan terbesar En.Papa...hahahaha


2 Ramadhan

~ ketam goreng pedas atau setengah orang panggil goreng bercili
(shedap gilos ....wahhhh puji diri sendiri)
~ ikan senangin goreng
~ bayam tumis air
~ hasil rompakan jugak

3 Ramadhan

~ sambal sotong
~ kacang buncis goreng dengan fish cake
~ telur asin

4 Ramadhan

walau bukak poser kat umah MIL saya tetap bawak juadah sendiri
saja nak tunjuk saya rajin
hahaha..tak lah..tekak ni teringin
haippp..... bukan ngidam

~ paprik
~ popiah
hahaha..ceh gelak lagi...
ada cerita di sebalik popiah ni
ini adalah first time saya buat popiah goreng
abis semua orang termasuk cik puan Zulie saya call tuk tanya resepi ni
dannnnnnnnnnnnn.....suksessss...
mak sukerrrr... sambil lompat sampai cucur atap


nanti bila saya rajin saya upload yer
bior poser korang terbatal tengok menu saya
hahaha....nyorok

1 comment:

ietams said...

menu mu mabeles sungguh!

makcik bawang