Monday, November 29, 2010

Pergi tak kembali


..."setiap insan pasti merasa saat perpisahan terakhir..." (by Rabbani)

Gambar atas tu gambar semasa Arwah Atok saya sihat
pada 24 November 2010 baru2 ni dia kembali ke rahmatullah
belum pun hilang penat balik dari Terengganu kami semua kena gegas ke Perak pulak
saya dapat call dalam pukul 4 am gitu
Mama bagitau yang Atok tengah nazak
Mama plan nak balik dulu kot apa2 nanti baru saya menyusul
tapi tak lama tu dapat call sekali lagi dari Mama yang Atok dah takde
lebih kurang pukul 5.25 Atok meninggal....


Atok saya dah 2 tahun terlantar sakit
kira sakit tua la... umur pun dah 76 tahun
kesian sangat masa saat2 akhir saya tengok jenazah dia..kurus....
kurus dah tahap tinggal kulit dengan tulang :=(
Arwah Atok dikebumi selepas Zuhur


semua anak2 Atok (makcik/pakcik saya) balik dan dapat tengok jenazah arwah
macam tu jugak dengan cucu2 dia
saya dengan arwah takde la banyak sangat kenangan dengan dia
yer la kan..cucu pun ramai - 31 orang
dia bagi sorang sikit je kenangan dengan dia
paling saya ingat teka-teki dia kat 2 orang sepupu saya - Un & Yai

"kalih2 lari..apa dia"??


hahaha.. korang tau ke???
kalau tau jawapan saya bagi hadiah...betul2 ni..tak main2


tapikan....nenek la yang orang paling sedih, kan...Atok kan suami dia
lagipun nenek yang jaga masa Atok sakit...
apa2 pun semoga Allah mencucuri rahmat ke atas Arwah Atok
Al-fatihah...

1 comment:

makcik bawang