Wednesday, December 29, 2010

belum terlambat untuk bercukur

Sori terlambat nak stori pasal kenduri kawen adik saya
saya terrrrrrrrlaluuuuuu penat dan sekarang ni saya demam selsema
online kat rumah...hehehe..taktau nak buat apa....
Ammar tido, Iman pulak saya pos ke rumah MIL


mula2 saya nak stori pasal cukur jambul Ammar
cukur jambul je...aqiqah nanti nak buat kat rumah sendiri
bila???? taktau.....
macam terlambat je buat majlis cukur jambul Ammar ni
yer la dah 10 bulan baru la mak pak dia hegeh2 nak buat semua ni
kebetulan majlis sambut menantu so saya tumpang sekaki la
majlis tu belah pagi sebelum majlis kemuncak pada tengahari tu



geng marhaban dari Rumah Rakyat Panchor... geng MIL saya jugak tapi MIL saya idak le join





bermula la upacara nya...walaupun Ammar kekurangan rambut gigih makcik tu ; p
ikut gen saya tu..dulu masa kecik2 rambut saya buleh dikira
so..anak2 mewarisi saya
memang saya nak jugak buat cukur jambul untuk Ammar sebab abang dia dah buat masa kecik2 dulu, lagipun saya nak adil dan saksama takdela nanti bila dah besar depa tengok album gambar masa kecik2 tertanya-tanya... "Ibu..naper Ammar tak buat macam abang..?"
ha kan dah jenuh nak explain
takde salah sorang terasa hati



Iman buat hal sendiri


siapa perempuan gemuk itu??
hahaha..itu la saya...dari belakang nampak sangat saya dah berisi
saya saja letak gambar belakang sebab waktu ni muka saya comot sangat
berpeluh-peluh..dan saya sendiri taktau kenapa saya terlalu bizi ngalahkan mak pengantin dan jugak pengantin itu sendiri
pakai pulak tudung pesen gitu..so terserlah la peluh2 di tudung saya itu
malu pun ada jugak tapi apakan daya...berkejar ke sana sini sampai lencun kepala saya ni


alhamdulillah majlis cukur jambul Ammar berjalan dengan lancar tanpa tangisan dari Ammar
bagus....Ammar dah besar... takde nangis2 lagi kan.....dan selepas majlis tu Ammar tido dengan lena sampai la pengantin habis makan beradab
dia betul2 memahami yang ibu dia bizi yang ntah apa2 ntah tu....

1 comment:

ietams said...

gamba pengantinnya puan..?

makcik bawang