Thursday, December 9, 2010

dia buat saya senyum


Seseorang yang saya tak nampak muka dia telah buat saya senyum lebar pagi2 ni
gini kisah nya....saya dok dalam bilik ni tengah pura2 bizi
tabir tingkap saja saya tutup sebab tak koser nak tengok manusia lalu lalang depan bilik saya ni
ada suara yang sememangnya saya tak kenal dan tak tahu siapa dok borak2 dengan penghuni bilik sebelah saya ni
ayat dia buat saya senyum...nak tengok siapakah gerangannya tu macam malas nak bangun dari kerusi ni yang tak berapa nak empuk ni
macam di gam2 aje bontot saya ni
ayat orang ni lebih kurang macam ni :-
"haii..amik SRP, SPM sekali je buleh lulus tapi amik PTK dah 16 kali tak lulus-lulus..."
walaupun simple dan sekali lafaz ayat dia tu dah cukup buat saya senyum
spontan aja dia cakap
apa2 je la...tapi ada betol jugak kata2 dia
sebab saya antara manusia yang amik PTK tapi keputusan amat mendukacitakan...hahaha..mana silap tu???
minggu depan saya amik PTK bawah PDRM
dengan JPA asyik kantoi je ni nak try dengan PDRM
harap tak kantoi lagi....

No comments:

makcik bawang