Wednesday, March 16, 2011

dah dapat botol susu tu

Retetan entry ini _________

Lepas balik keje gigih pi Manjaku cari botol susu yang takde tanda nombor 7 ke haper tu
kena cari kat Manjaku jugak sebab kalau semata nak cari botol susu sampai ke Jasko alamatnya..Iman dok memekak kat telinga ajak main bowling. Tau la Ibu dia dah pro...tak payah la asik suruh main bowling je..eceh ceh...nak ke Tesco pun tak buleh sebab dia suruh melencong ke tempat games begitu jugak dengan Carrefour atau Seremban Centre Point. Kalau ke Giant heboh ngadap ikan 'pemalas' dalam akuarium yang besar dia sekangkang ikan tu jugak. huuuu....sekarang ni nak ke soping kompleks kena pikir dulu. Kalau takat 1-2 barang takpayah la semakkan kepala. Manjaku paling selamat dan senang.


huhuhu..jangan taktau..saya jadi bahan rujukan para ibu kat Manjaku tau..hehehe..(buat muka berlagak) lama jugak dalam Manjaku tu sebab kena teliti betol2 tengok tanda FREE BPA atau nombor lain selain nombor 7...huh...marah Aidil Zafuan sebab tu nombor jersi dia...oit..betol ke?? betol kan..kan..kan...??? gini la dialog antara saya dengan sorang dua ibu2 yang prihatin pasal isu botol susu ni....

saya : (belek satu demi satu botol susu)
ibu bertudung merah : kak, yang mane eh dalam berita tu cakap botol yang tak buleh guna?
saya : ni yang ada tanda nombor 7 pastu ada tulis perkataan POLIKARBONAT
ibu bertudung merah : oooo...maner akak tau
saya : (eleh..dah tanya pastu persoal maner aku tau pulak) akak surf kat internet tadi...kat website kementerian kesihatan...bla..bla...bla
ibu bertudung merah : yang ni leh kan..??? bla..bla..bla
saya : tak...kan ada tulisan POLIKARBONAT tu..kat meter 'oz' tu...bla..bla...bla
ibu bertudung merah : oooooooooooooooooooooooo

panjang benor oooooooooooo dia. Tak kisah la...O pendek ke O panjang ke janji saya dah share apa yang saya tau.kalau dia tak caya gi la cari sendiri kesahihan nya tu. ha korang kalau nak cari botol susu yang takde tanda2 nombor 7 tu buleh la cari botol susu jenama Baby Kiko, Anakku (ada jugak nombor 7), Avent dan lain2 jenama saya belom nampak lagi. Kalau tak silap saya Tupperware pun ada botol susu jugak. Agak2 duit melambak buleh la guna jenama Tupperware. Dan sila beli dengan As...hahaha sempat lagi promot...*As akak nak komisyen ; p


tu je la pesanan duta terlatih Manjaku...uhuk ; p

3 comments:

MayaYunus said...

dah paham,,

myazara said...

Saya guna botol susu anakku...jenama anakku free BPA ke?

ina's said...

inas:maya-dah paham..so gi la beli

ians;myazara-kena tengok kat belah bawah botol tu..make sure free BPA dan takde no 7

makcik bawang