Monday, April 25, 2011

kalau saya....

Kalau saya orang JPA....


..... akan saya luluskan pertukaran sesiapa saja nak tukar dengan secepat mungkin .....




Kalau saya bos besar

..... saya akan sentiasa tanya apa masalah anak buah (staf) dan belanja dorang makan bukan dorang belanja saya makan...


Kalau saya Pegawai

..... saya akan prihatin dengan staf bawahan dan rujuk masalah tu ke bos besar bukan staf prihatin pada saya. Tidak akan pekakkan telinga dan butakan mata dengan masalah dorang..(insyaAllah) dan cuba bersikap adil..


Dan


Kalau la semua tu terjadi, takkan ada yang makan hati. Kalau semua buat kerja, takkan ada umpat keji. Kalau semua adil takkan ada yang ditindas. Kalau semua baik dan perfect, saper pulak nak masuk neraka...fikir-fikirkan.... ; p

No comments:

makcik bawang