Wednesday, December 28, 2011

seniman bujang lapuk dan persahabatan

Isnin baru2 ni....ala 2-3 hari lepas la..saya tak tau nak tengok channel mana
tekan tv3 macam tak best
tekan astro asyik ulang yang tu je
nasib la Iman takde kalau tak...kartun manjang
pagi kartun, petang kartun,malam kartun
hangin satu badan
esok (29/12/11) saya cuti dan saya nak ke astro untuk potong channel kartun
tak buleh jadi sebab sepanjang hari dok ngadap 612,613
minggu depan dah start sekolah
kali ni tak kasi can punyer

ok..ok... dah membebel pulak
tekan tv2 sekali ada seniman bujang lapuk
filem2 P.Ramlee ni memang tak lapuk dan langsung tak membosan kan
dan...tahukah korang bahawasanya...dah beratus kali tengok *kena kata beratus kang kata beribu nampak penipu ; p
baru saya perasan yang filem ni mempunyai nilai2 moral yang saya tak perasan
tak tau la korang
saya ni ada masa memori laju ada masa slow
memang dalam filem ni dialog dia banyak yang tak sesuai untuk anak2 baya si Iman atau Ammar tengok tapi rupa2nya ada nilai2 murni yang susah kita nak jumpa sekarang ni
erti sebuah persahabatan
kalau korang perasan, bujang lapuk ni sanggup susah sama2 senang sama2
paling saya suka tengok tang part si Aziz dan Sudin tunggu Ramlee untuk makan
Si Sudin memang dah tak sabar nak cekik roti tu tapi Aziz kata kena tunggu Ramlee jugak
Masa tu Ramlee gi dating ngan cik Salmah
mungkin instict seorang kawan atau sahabat tu, Aziz ajak Sudin gi cari Ramlee
rupanya Ramlee dah kena debik dengan samseng kampung dusun
dan akhirnya dorang makan roti tu sama2



banyak lagi sebenarnya part2 yang menunjukkan nilai persahabatan
korang gi la tengok sendiri
hihihi..dasar malas nak taip



untung kan dapat kawan macam tu
jujur cakap...As la kawan yang saya rasa macam Sudin tu
kat sini...??? hmmmm....Indah..walaupun dia outspoken tapi dia tak pentingkan diri sendiri...ni jujur ni bukan nak bodek ke haper
mula2 kawan dengan Indah saya macam tak buleh masuk dengan dia sebab dia jenis terus terang tapi lama2 saya dah buleh masuk dengan cara dia
lain2 tu tetap kawan saya dan masih buleh dipercayai
Ain,Lia,Bery dan Mek
tapi...tiada yang macam As
As..i lebiu...hahah tetiba
*psstttt As...bile nak gi soping...???


yang penting kan, takde kawan makan kawan
takde kawan pau kawan
takde kawan yang bermulut longkang atau pentingkan diri sendiri
kalau saya jumpa....bolayan...

No comments:

makcik bawang