Friday, July 27, 2012

belum lagi

Salam...

Dah masuk Ramadhan yang ke-7 pun, kan
ingat lagi tahun 2009 saya berpuasa dalam keadaan mabuk yang teruk
teruk sampai berat badan turun mendadak
bayangkan dari 58 kg ke 49 kg
banyakkan...???
masa tu saya mengandungkan Ammar
memang dugaan masa mengandungkan Ammar
masuk wad sebab mabuk yang teruk
kena marah dengan doktor sebab doktor anggap saya sengaja nak mabuk
kalau surat arahan masuk wad tu tok sah cakap la
saya abaikan aje sebab masuk wad ke..dok umah ke...sama saja
tapi dalam dok mabuk tu saya cuba insafi diri
cuba positifkan diri
orang kata tak baik time mengandung kita merungut-rungut
nanti perangai tu turun kat anak yang kita kandungkan tu
sebenarnya Allah nak uji kita
ada hikmah tu....

Ada orang time mengandung takde alah ape2 pun
tapi time nak lahirkan hanya Allah je tau
kiranya bahagian masing2 la
senang tang ni susah tang tu
dan bila mengandung tanpa masalah lain tu, bersyukur la
macam saya ni dah la mabuk.. ada fibroid lagi
tu time Ammar
belum dikira time mengandungkan Iman lagi
dengan ciken pox nyer la
macam2 dugaan la mengandungkan budak 2 orang ni


Alhamdulillah dalam dok mabuk la, fibroid la..Allah tolong saya masa lahirkan Ammar
senang sangat nak lahirkan Ammar
dia lahir secara normal tanpa forcep atau vacuum
pagi tu masuk labour room, pagi tu jugak saya bersalin
takde masalah macam uri lekat ke,  atau pendarahan macam doktor selalu cakap masa saya buat check up
Ammar lahir pun dengan berat 3.2 kg dan dia comel sangat masa tu
hehehe... saper lagi nak puji kalau bukan Ibu dia, kan
ingat lagi masa Ammar keluar je nurse yang sambut Ammar kata...

"lawa anak ko.." (lebih kurang la ayat dia)

Masa tu berbunga-bunga kat hati ni
bila nurse puji anak saya
tengok Ibu la kan...... *huh



Ammar masa lepas keluar dari labour room


dalam dok susah mengandungkan dia... ada kesenangan disebalik tu
:  )

tadi... masa saya baru lepas solat Zohor kat surau saya borak2 dengan kawan saya
dalam dok borak tu terselit la soalan bila lagi nak no.3
katanya mana tau dapat gegul pulak
saya tak amik hati pun sebab dah biasa dengan soalan tu
dan jawapan saya senang aje....

BELUM LAGI

BELUM READY

pastu sambil melawak saya kata la....

"nanti kalau aku mabuk ko nak jenguk aku kat spital tak...?? ko kena bawak makanan yang best2 tau"

hehehe..dia gelak aje

pastu saya kata la... biarla dulu sebab saya nak besarkan Iman dengan Ammar dulu
kesian dorang kalau dah adik kecik mesti kurang dapat perhatian
nak pulak time Ibu dorang mabuk
zaman sekarang ni yang penting KUALITI bukan KUANTITI
nak pulak macam2 kes saya tengok kat IPD ni
semua nya kurang didikan agama, keluarga yang berpecah belah
isk...seriau u....
  


Tunggu lagi 3-4 tahun lagi baru saya ready nak beranak kecik
bukan menidakkan ketentuan Allah
dan kalau Allah dah tentukan esok atau lusa saya mengandung saya terima
dua orang hero ni pun dah cukup buat umah saya riuh
at least bila saya mabuk Iman dah buleh jaga Ammar dan Ammar pun buleh berdikari
berdikari tu maksud saya amik air sendiri ke, gi toilet sendiri tapi masih bawah pengawasan saya


Sekarang ni seronok je tengok dua2 membesar depan mata saya
ada masa dorang kamcing sangat
ada masa tak buleh dekat langsung
Ammar pun dah petah bercakap
seronok layan dia bercakap walau pelat
haiiii...rindu nya dengan anak2 saya
hehehe...

So....kalau sesiapa nak tau bila saya nak tambah anak, jawapan dia ada kat atas
tapi jangan la kata saya mengandung bila tengok keadaan fizikal saya yang kadang2 mengembang kadang2 menguncup...hihihi..korang pahamkan...??

1 comment:

ietams said...

Betul.. Kualiti lg penting dr kuantiti..
Kalo dah emaknya mabuk ngandungkan adiknya,
Kesian pula tengok mereka..
Tetiba kene berdikari.
Lagipun
Aku belum mampu nak jaga anak ramai, huhuhu...

makcik bawang