Wednesday, July 25, 2012

tak kelam kabut dah

Hye...hehehe.... *sengih macam kerang busuk
dah masuk hari ke 5 kita semua berpuasa, kan
yang tak puasa dok diam tau

Semalam Iman dapat abiskan puasa dia sampai waktu maghrib
Alhamdulillah walau berselang dengan adegan air mata
kelakar pun ada kesian pun ada
tapi yang tak menahan tu lagi 10 minit nak berbuka daya tahan badan dia memang betul2 dah habis
sampaikan En.Papa kena dukung dia sambil pujuk
hehehe...bila time berbuka je nak tadah tangan untuk berdoa pun tak terdaya


Semalam saya tak kelam kabut sebab En.Papa dah beli bahan untuk memasak awal2 lagi dan keluar je gate IPD dia dah ada tunggu saya
jammed pun tak la seteruk Isnin lepas
kira ok la sampai umah pun pukul 5 lebih
itu pun masa masak ada je gangguan dari Ammar
En.Papa tinggalkan kami sebab nak tunaikan permintaan Iman yang nak berbuka dengan nasi ayam KFC
budak2 umur macam tu yang baru nak belajar puasa, kita ikutkan aje permintaan dia


 Kurma ayam kasih sayang.. : )


Sambal belacan..eh tapi saya tak letak belacan sebab En.Papa tak suka belacan
dia takut hidung dia gatal2 so saya gantikan dengan ikan bilis
saya masukkan cili api, cili besar merah, ikan bilis, limau kasturi yang dibuang biji,garam dan gula
blender semua....siap
jadi sambal bilis la, kan

 
sekor ikan pekasam tu saja untuk tambah selera
saya tak letak cili api ngan bawang
biasalah..malas
lepas tu sayur bayam campur ngan carot


dan nasi ayam KFC untuk Iman dan Ammar
kemain laju lagi Iman menyuap nasi ayam dia
yer la..1st time puasa penuh sehari
harap2 hari ni dapat la dia habiskan sehari
dia ada permintaan nak berbuka kat kedai tom yam yang selalu kami anak beranak pegi
bagus anak Ibu..tak payah la ibu susah2 nak bersilat masak
cuma masak untuk sahur nanti je nanti
bayangkan kalau tiap2 hari Iman mintak berbuka kat luar...betapa untungnya saya
hehehehe....*gelak setan
oppsss..setan dah kena rantai la : )

3 comments:

ietams said...

ayat ko yg akhir tu aku like berjuta ribu kali

MayaYunus said...

ikan pekasam tu sgt enak nmpaknya ;)

ina's said...

ietams : hehehe i like

maya : mmg sedap maya

makcik bawang