Saturday, August 11, 2012

buffet ramadan

Salam Sabtu...
Korang berbuka ape tadi?? mesti sedap2 ek..? yer la, arini kan cuti so mesti dapat masak sedap2. Saya tak kemana pun duduk umah kemas umah. Itupun kemas mana yang mampu aje. Bila penat saya stop dan tido..hehehe..

Ni cerita semalam. Dari entri ni jadi basi baik saya update blog. En.Papa dok layan budak2 main mercun pop pop so saya dalam umah ni update la mane yang patut. Hmmm..semalam kami berbuka kat Restoran Al-Raudhah. Ekceli tiap2 tahun kami ke sini sebab makanan kat sini sedap2. Kira berbaloi la kalau nak bawak family. Kalau bukan bulan Ramadan pun saya suka makan kat sini. Lauk2 kampung dia memang sedap. Kat Raudhah ni dia macam tempat2 lain jugak.. pakej Bufet Ramadan...Saya tak ingat satu kepala untuk dewasa berapa dia charge tapi total semua termasuk Iman Rm69.00. Ammar free lagi. Saya booked pun pagi semalam. Dan kebetulan ngam2 ada kosong untuk kami. Kalau saya terlambat sikit mesti melepas, kan...huhu...


Setakat ni Iman puasa penuh. Dah makin kurus bujang saya sorang ni. Masa 3 hari pertama aritu je dia tak penuh puasa. Saya tak janji ape ganjaran untuk dia sebab taknak biasakan dia dengan ganjaran. Cuma kalau exam bagus baru saya bagi ganjaran. Kalau buleh biar dia belajar puasa kerana Allah..bukan duit..Insyaallah...


Ammar tak puasa lagi tapi dia ni kalau pegi kedai makan kalau tak tumpah kan air bukan Ammar Hazif la. Kesabaran aje lah saya.


Puasa dengan tak puasa berat badan saya tetap macam tu aje. Nak kata saya makan aje tak jugak. Ntah la..redha aje lah : (


Ni baru permulaan aje. Amik untuk alas perut dulu. Saya malas nak Q panjang2 semata nak rebut2 amik makanan. Bila dah lengang baru saya gi top up makanan. Semua saya rasa kecuali Yong Tau foo sebab tu bukan makan favourite utama saya. Rasa ke tak rasa ke saya tak kisah janji nasi kena ada. Dah tekak melayu, kan nak buat macamana...



Semalam jugak adalah sejarah sebab saya belajar makan daging kambing. Saya ada baca yang daging kambing buleh naikkan BP. Kan BP saya rendah. Tapi saya takat rasa sikit2 aje sebab ni percubaan. Sedap jugak makan dengan sos lada hitam..yum..yum...


Saya suka gambar ni....dua beranak ni share ice cream.Lepas makan kami terus menyetelkan misi mencari keperluan raya. Dan sekarang ni tinggal nak raya aje...hmmm tak sabar nak raya la..hihihi..macam budak2 pulak.

1 comment:

MayaYunus said...

sejak preknenkan natrah, aku dh belajo makan kambin,,, sedap gak,,, hik³...

makcik bawang