Tuesday, October 30, 2012

corat coret aidiladha

Sindrom kemalasan melanda tu sebab entry untuk aidiladha saya tertangguh
lagipun sekarang ni saya tengah ganti puasa
nak pulak keje berlambak2 buat saya bizi ngalahkan menteri


Aidiladha kali ni sambut kat belah saya
semua adik beradik saya ada
jadi meriah la walaupun family saya kecik
saya pakai baju raya puasa aritu sebab raya haji ni sambutan dia biasa2 aje
Iman je pakai jubah sebab dia kata dia nak jadi Imam Muda..aminnn

Lepas sembahyang raya, kami makan ramai2, bergambar lepas tu kami ke umah MIL saya
Su aje tak join sebab dia nak ziarah kubur Solihin pastu terus ke umah MIL dia
kat umah MIL pulak semua yang dah kawen beraya kat umah suami / isteri masing2
Tinggallah yang bujang2 dan Kak Lang aje
oh..yer..kak Lang dah bersalin
kalau ikut sekarang ni dah seminggu la
dia dapat baby girl
untung ler dapat sepasang...  : )

Rendang ayam, nasik Ayam, nasik impit dan lemang jadi menu pilihan kat umah Mama
kat umah MIL lak macam biasa - rendang ayam ngan nasik impit dan kuah kacang
dari pagi bawak ke malam keje saya makan aje
sampai sendat perut ni


Su n Yoyoi... pink


saya dan En.Papa

Lepas sembahyang Jumaat kami balik Kuala Pilah kejap
dan sebelum maghrib kami dah balik Seremban
tak buleh nak tido kat kampung sebab esok tu Mama ada buat korban
kiranya korban antara kami anak beranak la


sekor lembu dah tumbang...


pakcu pun ada...

seharian saya jadi orang dapur
nasib baik ada maksu kesayangan *bodek
dia la yang tolong saya dari pagi ke malam
Su masih dalam pantang lagi
Gee pulak dah sarat dan kadang2 Adam meragam
jiran2 Mama saya memang terbaik...
saya puji semangat kejiranan dorang
dari pagi tu ramai2 dorang gotong royong sampai la abes kenduri malam tu
terima kasih semua....

**************************************************************

sekian entri tentang Aidiladha saya
rasa nak lempang diri sendiri je bila baca entri ni balik
layannnn.....

No comments:

makcik bawang