Friday, February 15, 2013

cerita malam tadi

Salam jumaat...eceh

Nak stori pasal malam tadi ni
bukan nak stori pasal kisah malam jumaat ler..kisah kehanginan saya dengan mat2 rempit
kisah nyer gini.....
meh duduk rapat sikit baru nampak real lagi hebat cerita saya
hahahha
jap..makan tempeyek dulu....sedap..jemput makan...

****************

ok..
camni..lepas berbuka semalam, kami anak beranak keluar gi pekena burger bakar Abang Burn
biras saya si Pija belanja
saya kan alergik bila ada orang belanja
padahal kat umah dah sental 2 pinggan nasik
biarla perut dah ketat asal dapat makan burger bakar abang bakar (burn)
hehehehe
rezeki jangan ditolak yer dak??
pas coh ceh pot pet kami pun bersurai
tak buleh lama2 sebab sok (jumaat - arini) Iman nak sekolah
makanya berdesup la kami balik ke pangkal jalan
berdesup tu hanya rekaan yer ; p
sampainya kat jambatan taman kami tu punya la ramai budak2 bawah umur dok preng preng moto dorang
kami biarkan sebab jambatan tu jauh sikit dari umah kami
ok la..gasak ko la
masuk je umah saya settle kan budak2, halau dorang masuk tido dan saya sambung sidai kain baju yang saya tinggalkan tadi semata-mata nak makan burger abang bakar
En.Papa pulak dah cari helmet nak gi balai raya katanya
sementara nak tolak bakul yang penuh ngan kain baju tu saya dengar bunyik preng preng lagi
betul2 dekat umah saya
haisshhh budak ni...nak kena sumpah seranah ngan saya ni
kot sedap bunyik moto ni tak pe gak
ini bunyik serupa ekzos tersepit
saya rasa korang dapat bayangkan camne bunyik moto merempit ni
lepas tu siap mengilai-ngilai keseronokan
ikut hati nak je saya lempar bakul baju tu
tapi apakan daya...simpan je hasrat tu sambil nyumpah2 dorang
sebelum En.Papa ke balai raya saya sempat pesan kat En.Papa

"bang, gi sound budak2 tu..bagi warning sikit."

ceh...macam ketua gangster bagi arahan kat anak buah je
tapi otomatik terpikir keburukan dia
budak la ni berani dia lain macam
terus saya ubah arahan

"abang jangan gi sorang, ajak orang balai raya.kalau buleh panggil polis"

sayang laki....kot diapa-apakan laki aku tak ke naya
masa tu penuh bangga saya lepaskan En.Papa ke balai raya
dapat bayangkan dia datang dengan kawan2 dari balai raya pastu sound budak2 bengong tu
bangga nya...*sambil kelip2 mata
macam Pak Jabit dengan penduduk kampung pisang gi terjah umah Kak Limah
tapi kali ni gi terjah budak2 rempit tak sedar dek untung


makanya saya pon teruskan menyidai kain baju tu
siap semua saya pi gosok baju keje pulak
takut terlewat esoknya tu prepare awal2
sambil gosok saya dihidangkan bunyik preng preng yang taktau kesudahannya tu
dalam hati ni terpikir gak..pegi ke idak En.Papa ni
ke dia lupa arahan saya sebab dah jumpa kawan2
ishhh..semua la ni
time tu terbayang kalau saya ni berani la mau saya gi halang jalan tu pastu belasah sorang2
geram betol tau


tak lama tu En.Papa pon sampai
aik kejap pulak..tapi bunyik preng preng tu dah takde
hmmm dah kena la ni
dengan penuh tak sabarnya saya bukakkan pintu untuk hero kesayangan saya
*eceh..hahaha
terus tanya

"camne?" sambil buat muke tak sabar
"takde orang kat balai raya.tu yang balik terus"

hek eleh orang tanye pasal budak2 rempit tu buleh pulak dia citer kawan dia takde

"budak2 tu dah balik ke? senyap je tu"

"a'ah..abang sound dorang tadi.ada ke sorang pompuan yang lain semua laki.10 orang kot dok bawak dia kat tanah lapang ada zink tu."

"hoh...takde lain la tu...nak %$)$_# la tu.pastu hegeh2 gi repot kat balai konon2 kena rogol.datang IPD buat muke suci.padahal dia yang gedik.mana la mak pak dorang..ishhh..bla..bla..bla..."

malas nak taip ...heeeee
tapi ayat macam tu la
En.Papa senyum je
pastu dia sambung balik

"abang kata...ko tak tengok jam je? nak memekak gi kat tempat lain.dah gi balik"

"abes tu dorang balik tak"

"balik"

"melawan tak"

"tak..diam je"

"guard ada tak?"

"ada..dok tengok je"

"bla..bla..bla..pot pet pot pet" *bebel

bagus jugak laki saya ni...berkesan jugak walau cara dia tego tu ala2 berhemah gitu
tenang sikit rasa

lepas siap iron saya pun cuci2 muka
dalam dok cuci muka sekali lagi bunyik preng preng
dasar brengset betol budak2 ni tau
dorang saje nak cabar tu
nasib baik saya ni kerani untuk polis je
kalau la saya ni pegawai polis memang kena la
check in lokap 3 ari 3 malam la ko
hahaha..gila kuasa tu pasal tak jadi pegawai polis
tapi preng preng tu untuk seround je
mungkin la dia nak cabar kat orang yang sound dia tadi
tapi makian memang dah sebakul saya hadiahkan kat depa sempena malam jumaat yang mulia tu
dengar ke tak belakang kira
janji hati puas

fuhyoooo...panjang lebar betol entri saya ni
hmmmm..layan


nota : jauhi merempit....sayangi nyawa anda dan sayangi dara anda..ada paham

1 comment:

Yaty Minhad said...

betul sob..merempit je kejanye...tp aku tak dgor plak..agaknyer aku dah pengsan awal mlm td..kihkihkih..kekadang yg merempit tu budak luar..bukan bdk taman kite..gejala sosial berleluasa....

makcik bawang