Friday, April 12, 2013

karoot komedia x

Salam...

pheww..baru dapat update : D
nak stori pasal lawatan ke Astro sempena rakama karoot komedia X musim ke 2
macam budak2 sekolah je buat lawatan
kata ape aje janji kami hepi aritu
tak join makanya tak tau macamana dorang buat rakaman
saya join geng2 PERKEP IPD Seremban
dengar je ada lawatan laju2 bagi nama
nak release tensen katanya
ekekeke...
  

berkumpul depan IPD sebelum naik bas
bas gerak dari IPD lebih kurang pukul 11 lebih
jadinya sebelum gerak kena berkumpul dulu, cek nama dengar taklimat sikit
kadang2 ni orang dewasa lain teruk perangai dari budak2 tadika
tu pasal ke taklimat sikit, pesanan supaya jaga tatasusila
jaga nama baik persatuan...gitu..

ini semua poyo.....hahaha
kami sebaya tau...
motif???

sampai2 kat Astro kami makan dulu
makan nasik ayam yang diorder dari mak kembung
korang kenal mak kembung??
hahaha..tak,kan??
abaikan..beliau tu hanya makcik kantin aje

makan...solat...pastu baru la kami dibawak masuk studio
studio ape saya dah lupa
tapi yang pasti studio tu memang untuk rakaman karoot komedia


kami hanya dibenarkan bergambar kat tangga pentas aje
dilarang naik ke pentas
kroang nampak tak gelanggang tinju kat belakang kami tu
ari kami datang tu dorang buat rakaman tentang tinju
ada Nabil,Yus Jambu,Jep Sepah,Eby Yus dan ofcoz tukang karut dia Sabri Yunus
nama Sabri Yunus sama dengan nama abah saya
dulu kat sekolah kawan2 suka ejek nama bapak saya
dorang panggil saya Sabri Yunus
jahat, kan... *muncung itik
ok abaikan aduan rakyat saya tu ; )
sambung balik....
masa tu bukan dari IPD je rupanya dari JPJ Putrajaya dan budak2 Sekolah Tunas Bakti
ada jugak blogger2 yang datang
saya tak kenal pon dorang sebab saya ni bukanlah blogger yang pemes
blog pon sendu aje


mula2 tu kan saya duduk dengan kawan2 saya
kiranya takde la belakang sangat takde la depan sangat
tengah...tengah...
buleh la nampak Nabil walau kabur2 sebab saya tak pakai spek
lepas tu dah dekat2 nak mula rakaman Floor Coordinator tu suruh saya, Berry, Ain dan ada la dalam 10 yang lain kedepan
bukan depan sikit tapi depan banyak
faham tak??
hmmm..depan pentas derrrr...betul ngadap muke abang cameramen
katanya nak bagi balance...biar dalam tv nanti nampak cantik je susunan nyer
katanya....

kalau korang nak tau..part tepuk pon dorang buat rakaman
jenuh jugak la nak tepuk supaya nampak havoc
bila tak sekata tepukan tu dia suruh tepuk lagi
bila jeritan tak kuat disuruh jerit kuat lagi
kalau la 100 kali buat tepukan
mau nipis tapak tangan
hehehe...itu tipu

sebelum kena tukar tempat kita bergambar dulu


saya sempat menyelit
nak bergambar one by one dengan Nabil memang susah yang amat
baru nak ready dah ada yang panggil dia ajak bergambar
huhhh....tau la Nabil tu hot
pelawak2 lain takde sebab lepas abis je rakaman tu dorang terus ke belakang pentas
hot sangat letewwww...hew hew hew
dalam episod kali ni kan kisah tentang peninju wanita
Nabil jadi Rokiah..Eby Yus pulak jadi jurulatih dia
yang si Yus Jambu jadi Aliyah dan Jep jadi jurulatih
So shomel je bila Nabil pakai rambut palsu lepas tu diikat dua
pastu dia buat lentok2 ala2 manja gitew
memang kelakar
nanti korang tengok eh karoot komedia x ni
kat channel 132 tau
untuk episod tinju ni saya taktau bila tayangan dia
bila tanya orang Astro dorang pon taktau bila
ala...korang tunggu je
kalau terlepas pon takpe sebab Astro kan suka ulang2
heheheh


sebelum balik kami dibawak melawat keliling bangunan Astro
tau la kat mana studio MELETOPP..sebut betul2..MELETOPPP
sebut macam Neelofa tau ; p
pastu dapat la makan mee goreng buatan Astro
dah lapar..sedap atau tak ku bedal jugak
janji dapat isi perut sementara nak sampai umah


hmmm..korang layan la gambar gedik kiteorang dalam bas



 





akhir kata...... comey tak Kak Ton???


p/s : jangan lupa...Karoot Komedia X..bukan senang saya nak masuk tv walaupon nampak sipi2 aje

1 comment:

makcik bawang