Monday, October 21, 2013

misi terjun

Lama gila nak tunggu upload gambar
sabar Sabrina sabar...sabar itu separuh daripada Iman
sambil tunggu gambar berupload saya gi singgah baca blog orang
best baca blog orang, blog sendiri??
harap best di mata korang sebab saya bukanlah penulis yang baik
cuma untuk kongsi kisah kehidupan saya untuk kenangan saya sendiri

ni nak stori pasal Iman yang terrrrrrrrrrrlalu baik
dah pandai menjawab bila orang larang
kisah Sabtu baru2 ni dia tido umah MIL
menurut aduan dari MIL la, dia main dengan sepupu dia kat belakang umah
main masak2 rasanya...halooo Iman..awak tu lelaki
ape kes main masak2?
so nak buat dapor harus la ada tungkunya
bekerjasamala dia dengan sepupunya tu angkat batu ........ tak tau rupa batu tu sebab dengar citer je
anggap la batu yang besar sikit dari batu bata
MIL dah larang jangan main batu tu nanti sape nak kemas
mengikut citer gini la dialog antara Uwan dan cucunya tu :

Uwan : Sape nak kemas batu tu nanti
Iman : Uwan la kemas.......

"keceper" (sound efek bunyik batu jatuh..hihihi) hinggap la batu tu atas ibu jari kaki Iman
ha kan....derhaka lagi....belom abes cakap batu dah bagi salam awal2
ibarat batu belah batu bertangkup la tu
MIL kata darah banyak keluar...nanges toksah cakap la
so lepas sesi aduan memang kena bebel la
siap pakej buy 1 free 1.... satu dari Papa satu dari Ibu
senyap tak terkata sebab memang salah dia


merasa la Iman.... nasiohat orang taknak dengar
silap aribulan konsert ujung tahun tak dapat join
duduk bawah pentas sambil meratap la
arini gi sekolah pon pakai selipar
berbakul nasihat saya bagi jangan main
taktau la tu ikut ke tidak



Malam tadi tinggal kami 3 beranak je sebab En.Papa meneruskan keje2 demi secupak beras
tak pasal2 saya jadi misi terjun untuk Iman
saya bukan ape.....alahaiiiii bab luka ni ngeri sikit
tu pasal tak mintak keje dalam bidang perubatan
mujur ada First Aid Kit..... beromputih sikit baru nampak class


Gel gamat keluaran Luxor ni memang bagus
kalau melecur kena ekzos atau seterika cepat aje kering
kapas semua tu harus la ada sebab nak balut tak bagi luka tu busuk bila terkena air


Tadaaaaa...............

hik hik hik...kelakar kan cara saya balut
saya harap cik-cik misi kat luar sana tak nanges sambil hantuk kepala kat dinding
balutan saya tu asal buleh aje..hahahhaha
ampunkan saya...... lalalala....


note : MISI - JURURAWAT / NURSE
*dialog tu lebih kurang sebab saya tiada ditempat kejadian

No comments:

makcik bawang