Tuesday, January 21, 2014

kisah Ammar sekolah

Entri kedua untuk arini
keje ada tapi alang-alang broadband dah baik ni kena la gunakan peluang yang ada
kena puji lebih2 sebab nanti broadband merajuk saya jugak susah
nanti korang jugak rindu nak baca entri dari blog ni
eceh..bajet hot blogger


haippp Amat..pegang ape tu? tahan kencing la tu
suka tahan kencing tau lepas tu tak menyempat gi toilet
dah besar budak manja sorang ni dah sekolah pon
hari pertama memang dia tak menanges...takde masalah cuma dia nak sekolah outdoor takmo yang indoor
mana ada Amat oiii


gambar memang tak tersusun... mahap ek
ni gambar Amat ngan Papa
botol air sampai cecah lutut..penuh semangat usung botol air
kalau Iman dulu dia letak kat poket tepi beg


tapi saya perasan..saya layan Amat macam dia tu umur setahun
segala kelengkapan sekolah dia tak menggambarkan dia budak lelaki yang semakin hari semakin membesar
korang paham tak ape yang saya maksudkan
gini..sebab Amat manja terlebih-lebih, so saya anggap dia masih umur setahun
so barang sekolah dia semua comel2
beg kalerful...penselbox spongebob.... botol air kartun menda tah
sampai hati saya ni kan...hihihi
masa Iman dulu mesti ada Ben 10 atau spiderman
nampak gaya seorang hero harapan nusa dan bangsa
hahahah....
tapi saya adil tau..takde pilih kasih..semua sama rata


sebelum gi sekolah kena susu barang sebotol


anje-anje ia tu 


Amat nanges masa hari ketiga sekolah
"nanak tekolah" atau terjemahan dia.... "taknak sekolah"
patut la masa hari kedua tu sakan menanges macam dah lama sangat pendam perasaan
bila saya tanya dia nanges je
bila Along dia tanya baru dia cerita yang kawan sekelas dia suka buat dia
patut la takde semangat nak gi sekolah
sekarang dah tak nanges lagi sebab Amat masuk kelas lain
makin semangat dia pegi sekolah


kan saya kata tadi...gambar memang tak tersusun



alahai...keciknya Amat ni
ni gambar pagi tadi
arini dia bawak bekal nasik goreng seafood
jaket tu dapat free masa register dia sekolah
ayat 'manglish' tah ape2 saya dah keluar
layankan aje ye


Ibu doakan semoga Amat jadi budak bijak..belajar rajin2 ye nak
takmau nanges lagi sebab Amat dah 4 tahun
cuma kadang2 je Ibu layan Amat macam budak umur setahun
hihihih 

1 comment:

cahayahidupku.blogspot.my said...

Botol susu lagi ye Amat... sama mcm abg nabil ehe :)

makcik bawang