Monday, July 21, 2008

musim buah

Hik...aper motip gambor nih ngan tajuk kat atas??? Saje je nak bagi penuh kat entry nih. Sabtu lepas saya sefamily balik kmpg kat K.Pilah. Tu pun bukan semua yg balik hanya Pak Lah Iman jek yg ngikut. Memandangkan skang nih musim buah, kami sepakat tuk ngabiskan segala yg ada kat atas pokok sebelum 'cik markonah' (monyet) dulu yg ngabiskan. Wah! bagus sungguh la tahun nih buah menjadi banding ngan tahun lepas. Ada rambutan, langsat, buah mata kucing dan kundang. Tapikan mata kucing lagik 2 minggu baru leh amik. Memula tu mcm x jadik jek nak pi amik buah sbb ujan dari subuh sampai ke kul 11.

~ Adoiyai tgh naip ada jek iklan. Si tet nih nak citer pasal boifren dia lak pepagi yang hening nih. Potong betoi la... nak x nak dengor sajek. Masuk kanan kuar kiri.
Ha...sambung balik. Dia dah blah pun. ~ Huk alah x abis lagi citer pasal boifren. Kawen la senang...

Tengok kan dah ilang idea. Ish.... budak nih. Sementara Somi ku gi setel kan buah2 tu saya dan Uwan siapkan tuk makan tengahari. Menu ari tu mcm nih

>>
Gulai ikan merah ngan kundang, sawi tumis air, sambal tempoyak dan ulam
Slrrrrrpppppp tedap!!

kasik zoom sikit bior U all terliur

nih lagik
~ Yang poser harap mahap

Akceli gulai tu bukan saya yg masak, saya cumer goreng sayur dan tumbuk cili tuk sambal tempoyak jek. Bukan xnak masak tapikan Iman tetibe merengek nak tido. * Alasan....
Biler Iman dah tido, saya gi la tgk2 hasil somi ku itu. Wah sungguh banyak hasil nyer. Tapi dimanakah dikau wahai somi ku sbb bile panggil x 'nyaut'. Ghuper2 nyer di sini .....


nun kat atas pokok kundang ghuper nyer.

Langsat

Kundang. Adoi buat terliur jek
Cicah kicap tedap nih

Mata kucing nih lagik 2 mggu baru leh amik

Kalu U all nak tau pokok2 nih bukan kat dusun tapi kat keliling umah jek. Dapat x U all bayangkan??? Best kan.... Kalu nak ikut jom la 2 mggu lagik saya nak balik kmpg. Tuk peminat durian mahap la yer sbb Uwan saya x tanam pokok nih. Lagipun saya x makan durian. Ntah x tau naper saya x soka. Mungkin bau dia kot. Saya paling menyirap kalu org makan durian pastu sendawa kat depan saya. Hadoi buleh muntah ijo tau x.




oit jolok menda tu?



kasik zoom












Sila menjeles terutama nyer Kak Lang




~ Iklan

7 comments:

ietams said...

fuhhh terliur aku tengok kundang tuu.. bak sini sebiji dua..

ina's said...

kalu khamis ni roger aku bagi

min minna said...

kundang tu leh x kalu ko pos kat aku...aku peknen ni..

ietams said...

wah maya dah #2 ke?? taniah tahniahh

ina's said...

yo yo o si maya

FaizFarwizah said...

apa pas pas ni wei.. hello..msuk barisan la.. Q ok... sob dah bgtau..sekilo 4 hengget.. tokey buah la katakan...

min minna said...

bak meh ler kundang tu sub..mabeles jerk...aku peknen isi pewut..hahahah

makcik bawang