Friday, July 4, 2008

saje2

Haluu... saje jer nak sembang2. Xtau nak wat aper. Arini pegawai x ramai so xde keje ler saya. Tadi saya dok layan bacer majalah Pa & Ma. Mmg tiap2 bulan saya HARUS beli majalah Pa & Ma selain dari majalah Seri Dewi & Keluarga (SDK). 2-2 majalah ni mmg best isi kandungan nyer. Sejak dari zaman anak dara lagik mmg saya suker beli SDK. Kalu dulu selain SDK saya suker beli majalah HAI. La ni x lagik sbb banyak iklan pasal ring tone dari citer2 yang best. Buat abis duit jek.

Saya ingat la nnt kalu free saya nak gi MPH atau Popular beli novel la. Dah lama saya x beli novel. Last saya beli maser bulan Februari ari tu. Saya suker bacer novel dari Alaf 21. Kadang2 jalan citer mcm lebey kureng jer kan walaupun lain2 penulis nyer tapi saya layannn jugak. Biler bacer novel nih raser mcm saya yg jadi watak utama nyer tu. Nak pulak gambaran pasal pakwe2 dlm novel tu mesti ganteng2. Saya pun mula la berangan bagai. Isk... x malu tul.

Tadi saya baru je terima email dari SIL (Kak Lang). Dia ada kirim gambor Iman. Tersenyum sorang2 saya biler tgk gambor Iman ni. Mula la ghindu kat Iman. Kadang2 ngah wat keje pun saya buleh cakap sorang2 "tayang (sayang) ibu...." Kalu As mmg dah paham naper kalu ngah senyap tetiber saya cakap mcm tu. Mcm angau pun ada. Mcm x sangka jek saya dah jadi Ibu. U all mesti ada raser mcm saya kan...kan... Saya x sabor nak tengok Iman pandai berjalan. Biler dia dah pandai berjalan mesti inci2 lemak ku ini berkurengan. X gitew!!! Ye la maser tu Iman mesti teruja sbb dah dapat kaki dan kompom nak larik sana larik sini. Saya pulak sibuk nak kejor dia sbb takut kot2 dia jatuh kang. Suker saya dengan citer Puan Zulie pasal si Haziq dah pandai berjalan. Maser bacer majalah Pa & Ma tadi, ada 4 page pasal fesyen ibu ngandung. Lawa2 ler baju2 yg model tu pakai. Raser mcm nak peknen lagik ler. Ish.. bior dulu la sbb Iman kecik lagik. Dia perlukan perhatian. Nak pulak zaman skang ni byk cabaran. Bukan mcm dolu2. Saya suker time peknen sbb dapat layanan mcm permaisuri. Aiceh ngader pulok. Saya bukan nak ngelak peknen tapi biler kenang balik time mabuk tu yg raser adoiyai.............. nnt semua org keliling saya susah. Nak2 my husband, tian kat dia tauuuu. Saya ni mabuk x kesian punyer. Sampai di spital masuk air 2 botol. Dan biler peknen otomatik saya jadik pendiam dan begitu sopan. Sbb nyer kalu bukak molot ini harus ku luah kan segala yg terisi dlm pewot ini. Saper nak jawab?? (sambil angkat kening). Xpe wat maser ni rehat dulu dan besorkan Iman. Tahun 2010 kot!!! he.......

~ isk.. naper saya taip mcm slow mosen jek??

Kawan2 ajak saya gi pasar tani tapi saya begitu malas. Tapi kalu tinggal sorang kat opis ni tatut lak. Ish... siang2 maner ader antu (ayat sedapkan ati). Persoalan nyer haruskah saya ikut dorang?? Tapi kan xkan nak tggu dorang tapau tuk saya? (Bersapau tu nak nunggu). Turun gi kafe makan sorang2?( hiiii... xnak la) Nnt la pkir balik.Byk sebab saya malas nak ikut dorang. Antara nyer :-

1. panas ~ I kan putri_busyuk
2. Raser mcm jauh ~ eleh dulu leh skang lak manyak alasan
3. nak beli aper? ~ makan la apa lagik
4. malas ~ itu yg sebenor nyer
5. malas lagik

X de ker org yg sanggup dukung saya x pun bawak saya ( ape ek mende yg letak kat bahu tu) sampai pasar malam? U all sila la sudikan diri tuk dukung saya ke pasar tani. Ala sekali sekala bermanja gitew.

Hmmmmm (sambil urut dagu) saya raser ikut la dorang (walau pun MALAS masih bertakhta di hati ini). Dari dok sorang2 kena kaco ngan antu baik gi. Saya ni suker tul berpkir -tive. Kalu ada yg menarik tertarik ko mmg debom saya wat liputan kat blog ni eh. Kalu xde tu makner nyer saya malas tuk wat liputan.

~ isk.. sedap lak layan lagu Dealova kat Hotfm sambil wat entry nih.

"...... tanpa mu sepi nya waktu merantai hati...
...... ooo bayang mu seakan2 ......
......kau seperti nyanyian dlm hatiku yg memangil .... (sambung sendirik)

~ lagu ni lagu kenangan maser bercinta ngan my Husband

Saya nak stop dulu la. Nak touch up skit muker ni jap lagik dah nak rehat. Hai la... ku melangkah dlm keadaan terpaksa. ADOIYAI MALAS NYERRRRRRRRRR

KUDIP tu pak su Iman yg bagi dan saya lak abadikan nama tu kat blog nih

No comments:

makcik bawang