Wednesday, October 15, 2008

kawan lamer

Malam tadi saya gi beraya kat Jiboi ngan Sikamat.

Hah hambek!!! Satu malam sampai 2 bijik umah saya gi beraya. Kat Jiboi ni umah Nano dan yang kat Sikamat ni umah Kak Sha. Memula gi umah Nano dolu pastu saya ngan Nano together-gether gi umah Kak Sha. Janji poket Iman berisi. Heh...

Meh sini saya citer pasal depa 2 orang ni. Kalu U all xmo tau pun saya nak gak citer. X kire...(sambil hentak kaki)

Nano
Name glemer minah ni mmg lain sikit. Ini mmg namer gelaran dlm family dia gak. Name sebetul dia NORLIDAH. Saya sendirik pun x tanyer aper sejarah NANO tu. Lantak la... Saya kenal Nano dari sekolah rendah lagi. Saya ingat lagi maser tu tahun 1990 x silap saya kiteorg belajar kat kelas 4 merah. Gambor maser darjah 4 ni saya ader simpan tapi dah ilang Nano ader simpan lagi kot. Maser tu mmg muke saya 'selenge' abis. Yer la kan budak2 lum akil baligh lagik. Pastu masuk sekolah menengah maser form 1 pun satu kelas gak. Time ni lawa sikit kot. Sikit jer la. Biler form 4 saya dah tukar sekolah tapi pas SPM sama2 keje kilang kat Taman Tasik. Kilang TOTOKIKI. Kilang ni buat jamban. Betoi la....tapi jamban elektronik la. Alaa...kat hotel2 banyak. Maser keje kat kilang ni la saya ader boipren yang mcm bangang.Isk..nyesal kenal dia. Poyo nak mampos.Nano ni la peneman saya kalu gi dating ker, jadi posgirl saya. Pastu kiteorg (saya dan Nano) lost kontek sbb memasing sambung belajar. Nano gi belajar dolu sbb dia lagi cerdik dari saya. Saya ni pintar jer... * aiceh Kiteorg jumper balik maser tahun 2003 kot. Luper la pulok. Maser tu saya dah keje Nano lak baru abis wat Degree dia. Dia tengah mencari keje time tu. So maser tu saya keje sebagai kerani kat Sungai Ujong Setor. Bukan Sungai Ujong Club eh sbb ramai yang kompius namer kampeni ni. Saya rekemen kan Nano keje sini. Berkat ayat manis saya dapat la minah ni keje satu bumbung ngan saya. Ooooo.. Sungai Ujong Setor ni kampeni yang men'distribute' barang2 brand Nestle. Kalu U all xtau aper menda brand Nestle ni gi Tesco ker, Giant ker cari la sendirik. X dapek acik nak nolong do... Kat sini la kami ader kawan namer dia Kak Sha. Tu nanti dulu. Skang citer pasal Nano dulu. Akceli banyak kenangan saya ngan Nano. Dari sama2 benti keje, sama2 jadi penganggur terhormat sampai la kenangan sama2 naik scooter ijo dia gi pusing bandar Seremban nak carik keje. Kalu x naik scooter dia kiteorg naik kancil (dolu saya pakai kancil) saya. Saya ngan Nano mmg x berkira. Dats y la kiteorg leh jadik kawan. Skang Nano dah jadik cikgu bersandar kat Sekolah Rantau. Dia pun dah ader keta sendirik. Saya aper2 hal mesti nak ngadu ngan dia. Kalu kenduri kat umah saya, dia la orang pertama yg saya jemput. Siap paksa lagi. Family saya pun mmg kenal rapat ngan dia. Tu jer la kot citer yang saya nak share pasal Nano. Kang panjang2 kang jadi blog Nano lak.

Kak Sha
Akak sorang ni saya kenal kat kampeni Sungai Ujong Setor (yang saya citer kat atas nun). Memula kenal akak ni dia mmg garang. Kalu sekali dia ajor jgn la nak tanyer sampai pat ploh kali. Mau nyer dia marah balik. Saya dulu kalu takut dia marah mesti siap pen ngan note book. Aper dia cakap tu saya tulis. Tapi mmg sikap saya dari dolu sampai skang kalu nak belajar something kena ader note book. Senang nak ingat balik. X mcm ..... *ah x mo ngumpat orang la. Yer la kan kite ni bukan semua dapat ingat jam tu gak. Saya jenis x layan dengan kegarangan akak ni sbb bagi saya kite ikut jer rentak dia walau kekadang hangin gak. Tapi last2 dia jadi lembut ngan saya, x garang2 lagi. Agak nyer dia dpt mimpi kot.Kehkehkeh... Akceli saya x banyak kenangan ngan akak ni kecuali saya suker 'ngecek' makanan dia. Uish...dasar xtau malu....

Tu jer la U all. Penat jari acik taip panjang2. Meh tengok gambor maser saya beraya kat umah Kak Sha.


Lor...x ready lagi la
yang tudung itam tu la Nano yang tudung putih tu Kak Sha
Note : Petua yang saya amalkan kalu nak berkawan lamer ialah JANGAN BERKIRA satu sama lain. Tu jer... Kalu orang tu berkira, harap mahap ler ....

2 comments:

ietams said...

comeynye iman tersepit kat celah ibu yg tgh sakan raye..huhuhu

min minna said...

baguh gak petua ko tu kan..tp kalu aku plak..sume aku redah jerk..hehehe

makcik bawang