Thursday, November 27, 2008

kebersihan

sambung....

Kejadian 1

Raya tahun ni jugak. Saya gi umah sedara belah Papa Iman
Depa jamu nasik. Memula tu mmg lapar giler dan x sabar2 nak makan
Tetibe pundi kencing saya ni raser padat...yer la kan time raya banyak minum
Saya pun gi la tumpang bilik ayaq dia...
Saya x gi kat bilik mandi tapi tandas A.K.A jamban
Sekali...... (saper2 yang cepat loya sila jgn terus membaca yer)
Ader serpihan t**k kat lantai
Bukan sikit tapi....(xyah citer la..)
Ini mesti kes lepas buang yang besor tapi x mau check dulu sebelum keluar
Bukan yg jenis fresh tau tau mcm dah lama * adeh la..kembang tekak saya time ni
Tu tanda nyer depa x pernah cuci tandas tu
Hampehhhh jer tau. Kalau saya, uwekkk..uwekk..mcm orang mabuk anak sulung
Terus tekak jadi kembang dan hilang terus selera nak makan
Memula tu saya xmau makan langsung, tapi Papa Iman suruh gak jamah walau sikit
Kater x mo derhaka kan, so nak xnak saya makan jugak walau sesuap
Kunun tu diet la.....

Kejadian 2

Umah sedara saya pulak
Bukan tujuan nak ngumpat sedara sendiri atau nak malukan sedara sendiri
Muker lawa, kebersihan zero
Bilik air penuh dengan taik cicak
Sinki berlumut...nak kater berkerjaya x la pulak sbb dia suri rumah full time
Kalau saya gi umah dia saya sanggup x minum sbb nak elak asyik buang air kecik jer
Kalau 4 tahun dok umah dia mau nyer kena batu karang
Tu belum lagi kat bahagian lain..saya xnak la citer
Setakat sepah tu saya paham sbb dia ader anak kecik tengah lasak
Tapi bab bilik air berlumut tu yg x tahan tu

Kejadian 3

Semua tandas kat stesen minyak
Heran betui la .....naper la aspek kebersihan depa leh wat 'dek' jer..
Mart kemain lagi..... siap ader ATM tapi, biler masuk toilet...Ya..ampun...
Dats y la saya suker gi kat R&R

Kejadian 4

Restoran kat Semban
Besar kemain, customer pun ramai x kesian
Tapi, si pembuat roti canai kuku mcm drakula
Pastu pulak celah kuku itam
Yang meloyakan tu kuku kat jari tangan kiri lak tu
U all pun tau kan kegunaan tangan kiri
Bayangkan sebelum tebar roti canai dia gi toilet sbb nak 'uk..uk'
Pastu ader yang mintak, "roti kosong satu,kuah banjir.."
Yakkkkk....

Kejadian 5

Saya cukup nyampah kalau makcik2 yang jual nasik lemak, time kita mintak bungkus dia nak masukkan kacang atau timun ker kan dia guna tangan ajo
Kalau pakai penyepit ker, sudu ker ok la jugak ni tangan semata
Tolong la...

Adakah saya ni terlalu cerewet??? ker ngada lebih ....

1 comment:

ietams said...

macam aku pun sepesen dgn ko..
aspek kebersihan tu amat penting

makcik bawang