Thursday, November 27, 2008

KL

KL????
Kuala Lumpur pun buleh
Kandang lembu pun buleh
Tapi ni KL, KEDAI LELA
Kedai Lela ni memang femes kat kawasan umah MIL
LELA ni nama makcik A.K.A tokey kedai ni
Senang citer mcm kedai kopi la....
Kadang2 tu kalau Papa Iman kater nak gi KL jap otomatik saya tau dia ke kedai Lela

Kan semalam lepas balik keje saya terus gi hospital
So, alang2 dah lambat tu jangan harap la nak bersilat kat dapor (masak)
Bincang punyer bincang last2 nak tapau jer dari kedai Lela
Raser mcm muak lak kan nak gi kedai2 tomyam ni
Makanan kat kedai Lela ni ok jugak
Rege pun ikut standard kedai kopi kat kampung2 U all jugak
Kebersihan buleh dipuji sbb saya ni kalau nak makan kat kedai kebersihan tu yang kena check dulu

Mcm nak makan roti canai, x kira la kalau orang kater sedap sampai jilat jari kaki pun saya mesti check jari, kuku dan muker si pembuat roti canai tu
Kalau kuku dah mcm drakula, jari berplaster, muker berkerak jgn harap la.....
Sama jugak pinggan mangkuk dia...
Saya bukan la nak cerewet x tentu hala tapi kan semua tu penting
Mcm gi umah orang gak
Kalau saya 'TER'tumpang buang air tu tetiba tengok bilik air dia licin berlumut, berdaki dan sewaktu dengannya, sori naik lori la..otomatik saya x akan makan aper yang tuan umah hidangkan tu
Kadang2 saya heran tau, pakaian bapak glems, branded tapi kebersihan nombor 1 dari belakang
Saya ni jugak bukan semua kedai mamak saya masuk, saya kena wat spotcheck dulu baru saya nak masuk
Hanya satu kedai mamak jer saya puji, Restoran Darussalam kat Presint 9

Aper yang saya membebel pagi2 ni eh??? Ah! dulik la...kater blog sendiri, kan
X mau bacer sila klik kat tanda pangkah yo....
Ok....ok...layan la gambor ni eh
Nnt saya wat entry pasal beberapa kejadian yang meloya kan tekak saya



Dek sebab ujan saya dok dalam keta ajo. Tu yang pakai t-shirt kuning tu la Acik Lela.



Nasik goreng ni sedap jugak la. Saya sajer mintak pedas2



Papa Iman makan mee goreng ajo. Tu pun x abis sbb tekak dia kureng sedap...nak selsema kot...

to be continued

No comments:

makcik bawang