Tuesday, December 30, 2008

ke serdang

Demi x mau menghampakan jemputan makcik
saya pegi la untuk memenuhi undangan dia
saya sendiri x pasti ni jamuan besday ke
open house sempena krismas ke
may be untuk besday anak dia kot walaupun saya tunggu gak biler la nak potong kek ni
dan pada hari yang sama (sabtu-27.12.2008) Mira pun ader jemput saya ke kenduri aqiqah anak dia
tapi...sori Mira...artis mcm akak ni memang x dapat nak penuhi segala jemputan
Aiiceh.... : p
Len kali eh kalau ko wat kenduri sunat Azib lak

Memandangkan jugak Makcik saya dari Sg. Petani mai, so saya angkut dia ke umah Makcik @ Fauziah
baper banyak makcik daaaaaa...
nasib baik si Idut msg saya bgtau yang majlis Makcik kul 3 kalau ikutkan dalam kul 11 gitu saya dah kuar umah
bukan aper, saya ingat nak bawak makcik dan cousin saya tu jalan2 gi Putrajaya
Yer la kan, nama janji melayu
konon janji ngan Idut dalam kul 2 lebih dah sampai tapi saya kena singgah The Store jap sebab nak cari something untuk Firdaus
At last kul 3 lebih baru sampai
nasib baik senang nak cari umah dia (makcik)
susah payah dia scan bagai pastu email kat saya direction tuk ke umah dia
Setakat kat Serdang tu ok lagi kot untuk saya
Huh! syabas beti.....
saya sampai tanpa gagal atau sesat tau
sila puji saya!!!!!

Biler sampai kat umah tetamu hanya ader 1 keluarga jer
ok la tu.... x lah saya segan
kan ke saya ni pemalu gitu
Kat umah makcik saya dijamu dengan laksa penang dan mee kari
Perggghhh sedap ko!!!!
Pasni makcik leh la bukak catering
selain tu ader gak puding laici dan buah
Itu untung nya kalau tetamu x ramai sebab saya buleh makan dengan banyak nyer...
heheheh



hanya laksa sajer yang sempat saya snap



family Idut





ni antara tetamu yang sempat saya jumpa





Idut ngan Hady yang sama berat ngan Iman walaupun Iman dah setahun





sebelum balik harus ader sesi bergambaran dulu
muka makcik yang kepenatan sebab dengan keadaan berbadan dua dia buleh masak semua tu pastu nak layan tetamu lagi
kalau saya la...harus pengsan lepas tu

Dalam kul 4 lebih gitu saya dah gerak balik
bukan aper saya dah janji ngan cousin saya tu nak bawak depa pi Putrajaya
Tima kasih kat makcik sefamily sebab jamu laksa yang tedap
dan hepi besday untuk Firdaus
Walaupun Firdaus ni sebaya Iman tapi dia dulu dah berjalan
Iman ni walau ringan tapi berat sikit kaki dia nak berjalan
x pela..pelan2 yer Iman...



Note : malam lepas balik dari umah makcik, Iman dah tatih 2-3 langkah
mungkin berjangkit dari Firdaus kot....

6 comments:

my heart said...

ITU BARU BERJANGKIT TATIH..IBU DIA TAK NAK BERJANGKIT KE NGAN MAK FIRDAUS???????

ina's said...

inas:my heart-oh tidak............

my heart said...

ISH DAH TAK LAMA PUN 2009...DAH KENA NAK BERJANGKIT TU..OH YA..HARI TU LUPA LAKS NAK KUAR KAN KEK DLM FREEZER....SEBAB DAH TERLALU PENAT...APA PUN KALAU ADA YG TERKURANG HARAP DIMAAFKAN LAH YE.......

said...

tgk laksa...
teringat kat mak di alor star

uwaaaaaaaaaaaaaaaaa


(^_^)

::_Yanie Putrajaya_::

ina's said...

inas : my heart - xpe next year jgn luper kuarkan kek eh

ina's said...

inas : yanie - jgn nangis..nnt akak manjer laksa

makcik bawang