Wednesday, December 31, 2008

jalan di putrajaya

Lepas balik dari umah makcik, kami terus pi Putrajaya
kan Serdang ngan Putrajaya dekat jer
Lagipun aritu saya kena jadi tourist guide untuk sedara2 saya yang mai dari Sg.Petani
Saya ni namer jer keje kat Putrajaya tapi x abis jelajah lagi




Memula tu saya bawak depa singgah kat jambatan ntah haper kenama dia
saya panggil jambatan Pulau Pinang jer
memula tu takut jugak nak berenti
tapi biler tengok ramai yang berenti tu yang saya gigih nak bergambaran kat jambatan ni
yer la kan, asyik tengok dari opis jer




pasti lepak2 kat Dataran yang kat depan Masjid Putra
kemudian baru turun ke Souq



Time cuti2 cenggini memang ramai orang
Akceli dari dulu lagi saya duk usha cruise ataupun perahu dondang sayang tu
murah ker mahal ker saya sendiri x tau
lepas bodek Papa Iman
last2 dia agree nak naik cruise tu
sayangnya, kena tunggu lagi sejam
tengok jam dah pukul 6 kalau lagi sejam dah pukul 7
last2 kami pilih naik perahu dondang sayang
perahu pun perahu la janji dapat rasa lalu kat tasik Putrajaya yang orang dok bangga



untuk dewasa depa cas RM20
sesapa orang gomen yang keje kat Putrajaya buleh la tunjuk pas tapi valid untuk hari isnin sampai jumaat jer
kalau ader pas depa bagi diskaun
berapa diskaun tu xtau pulak saya
tu kena tanya sendiri la







Ok la naik perahu ni
adalah dalam 25 minit gitu
depa bawak sampai kat umah Pak Lah
nasib baik jugak la Iman x melasak atau mabuk
kalau idak mau nyer haru
pas puas naik perahu tu saya bawak depa pi Alamanda
ada la shopping sikit2
tu pun x lama kat Alamanda sebab Iman dah merengek
masuk keta pekena susu sebotol terus tido sampai depan umah
keputusan nya saya memang penat sepanjang cuti minggu lepas

2 comments:

said...

jalan2 kat Putrajaya tak ajak...
nak majuk arr dengan kak ina...

hehhehe

(^_^)


::_Yanie Putrajaya_::

ina's said...

alo..lo..lo...meh sini ..jgn la majuk..nnt akak suruh iman pujuk tau

makcik bawang