Friday, February 20, 2009

ke dapur yok

wiken lepas saya ader try satu resepi baru dari Yati
huhuhu..nasib baik menjadi
sedap pun sedap *puji diri
Jumaat lepas balik dari keje gigih nak singgah pasar malam kat Ampangan
semata nak beli bahan2

tapikan, sori la gambor maser dalam periuk saya x sempat nak amik la
maser tu kelam kabut sebab time tu la Iman nak susu
time tu la jugak dia manjat sana sini
kesabaran guwe

jeng..jeng...jeng.....



tadaaaaaa......
ni la asam rebus ikan kembung ngan nenas
jangan korang tanya naper ikan tu sekor jer
akceli saya masak 2 ekor ikan
sekor lagi dalam periuk dan satu lagi saya makan
ofcoz la kan, dah 2 mulut jer yg makan
kang masak banyak2 berlebih pulak



ni pulak sayur campur
pun sedap : p
ehehhhh......



yok makan sama2
tapi, kesian kat i
kena makan sorang2 sebab Papa Iman keje
Iman tu ofcoz dah makan dulu
walaupun makan sorang2 tapi jangan xtau yang saya makan dengan banyak sekali
siap bertambah lagi tau
dulik la nak gumuks ker nak tembam ker nak muncit ker
malas pikir


ni sekadar hiasan sajo
dia ni nyibuk sokmo
hurmmm..meh saya bagi resepi asam rebus yang sedap hingga menjilat pinggan
Bahan2:
Ikan kembung *ikut suka baper ekor
cili besar * ikut baper korang nak
bawang putih + bawang merah
nenas * kalau nak ubuh bendi pun buleh tapi better nenas la
asam keping
ayaq
Cara2:
kisar bawang putih, merah dan cili
masukkan kan air dan bahan kisar dalam periuk * air tu pun ikut suker ati korang
pastu masukkan nenas supaya dia empuk
dah agak2 nenas tu empuk, korang masukkan ikan dan last sekali asam keping
*jgn masuk asam keping dulu sebab nanti kuah terlalu masam
*jgn lupa lak ubuh garam
itu sajo...selamat mencuba....
note : jgn lupa antar kat saya sikit

No comments:

makcik bawang