Friday, March 27, 2009

macam x percaya

Kenapa saya x percaya?
sesuatu yang buatkan saya suami isteri mcm x percaya dengan apa terjadi
jeng..jeng..jeng.... wat saspen jer
ahaks.... xde lah ni sebab perangai Iman yang lain masa dengan saya tapi dok ngan orang dia jadi lain
errr... betoi ka...gasak lah....hentam ajo

macam ni citer dia......

*
*
*
*
*

Semalam saya x antor Iman ke umah Uwan dia sbb MIL saya kena nolong orang kenduri
nasib baik Maksu Iman ada jadinya saya mintak tolong dia tolong ngasuhkan Iman
untuk ngelakkan Iman nangis atau dia mcm ala-ala terkezut gitu malam tu saya tido kat umah Mama
senang sebab saya x payah nak ganggu tido Iman

akceli kan, saya punya la risau kalau Iman dok ngan Maksu dia
bukan sebab saya x percayakan Maksu Iman tu
tapi sebab Iman ni agak lasak sikit pastu dia suka sakat Iyoi
tu yang saya x sanggup tu
kadang2 hangin jer saya tengok perangai dia bila balik umah Mama
dats y la kalau lepak umah Mama kejapan jer
walaupun Maksu Iman kata x kisah tapi saya sangat kisah sebab sapa2 pun akan terasa hati kalau orang jentik anak dia
betol x???

dek sebab risau yang amat sangat, setiap jam saya akan call
dan nasib baik jugak la Mama MC semalam sbb dia kureng sihat
sampaikan Mama pun naik rimas sebab saya asik call
dan yang buat saya x percaya.....dari cerita Mama dan Maksu Iman
depa kata Iman sangat disiplin,x sakat Iyoi dan juga depa pun mcm x percaya kenapa Iman begitu baik
bior betoi...saya pun call Papa Iman bgtau keadaan Iman
mcm saya jugak, dia mcm x percaya

ni antara perangai Iman yang berbeza masa dengan saya dan jugak dengan Maksu dia

>> dengan Maksu - menyusu sendiri sambil baring atau tengok tv
.. dengan saya - mcmana pun tetap nak saya pegangkan botol susu tu itu pun kadang2 jer dia pegang sendiri
>> dengan Maksu - dengar kata..Maksu suruh duduk dia duduk, Maksu tidokan terus diam dan tido, makan dengan senyap sambil duduk ngadap Maksu
.. dengan saya - time makan bapak payah nak suapkan dia sampaikan ada adegan kejar-mengejar

dan banyak lagi perbezaan dia la..pendek kata memang x percaya
tapi atlis biler dia ngan orang dia akan disiplin dan xde la saya dengar orang mengata anak saya tu x berdisiplin
dan yang terbalik tu..Iyoi pulak yang buat perangai
kiranya Iman jadi Iyoi dan Iyoi jadi Iman
sangat kelakar la depa ni
hihihi.....
ni antara gambor budak 2 orang ni
*
*
*
*



tengok la..dia jer nak conquer mainan tu



last-last Iyoi mengalah jer



ni pun sama
padahal tu push car Iyoi
dia tetap nak conquer jugak



"aku kan Abang.."
agaknya tu kata Iman kat Iyoi



Sama-sama slim
biler jumpa sesiapa jer mesti ada yang cakap.."eeee..kurus nyer.."
sungguh x jaga hati kami selaku mak pak bebudak 2 orang ni
walau kurus tapi depa sangat aktif, bijak dan tidak lembab yer
jangan ingat kami mak pak depa 2 orang ni x bagi makan
dah jenis keturunan slim nak wat camno...
memang ada sikit kecik ati tapi kami diam je..
huhuhu..ter'emo' sudah....



ni masa depa ngam
boleh kongsi apa saja



pendek kata "kita geng maaa"
time baik la
cuba time gaduh..kadang2 gelihati jer tengok



ni pun masa ngam
sama2 sepahkan bawang nenek
biler kami tegur depa senyum
alahai..Iman dan Iyoi



itu la dia cerita budak 2 orang yang kadang2 buat kami sefamily ketawa
MUHAMMAD AMIRUL HAQIM DAN IMAN HADIF
moga korang jadi anak kebanggaan kami...
aminnnn..

3 comments:

Unknown said...

percayalah, bagus bagus, kalau cam tu boleh tinggalkan selalu kat situ ye, hi hi

my heart said...

biasa la sub..ngan mak bapak dia nak manja lebih sikit....

ina's said...

inas:shibam-nnt nak try tggalkan lagi..hihihi

inas:my heart-yer la..semua kata mcm tu ngan mak pak ngada lebih

makcik bawang