Tuesday, April 14, 2009

bila naluri keibuan ku terusik

Aiceh..ceh..ceh... tajuk sangat la 'touching'
tapi tajuk kat atas dengan apa yang terjadi memang betoi-betoi men'tacing' kan saya
yer la kan, sebagai ibu benda-benda mcm ni memang sangat la sensitip gitu
semalam, saya EL
bukan sengaja nak EL tapi kepala agak ting tong sikit la
so nak pi keje tu macam x larat
bila dah EL tu otomatik la tinggal kami 2 beranak jer kat umah
walaupun kepala guwe pusing tapi guwe gagah jugak nak masak
untuk Iman tertinta
takat sup untuk Iman apa la sangat kan
untuk saya xde pun xpe
tengah masak tu Iman ada la sebut "buah..buah"
saya bgtau dia "buah xde la, nak. dah abis"
so tuk gantikan buah saya bagi la dia sumi

zup zap zup zap dah malam
time nak tidokan dia, tetiba dia mintak nak makan buah
time tu dah dekat kul 11 kot
dia tarik tangan saya sambil cakap
"be (ibu) nakkkkk...buahhhh"
"buah xde la..dah abis"
saya bukak peti ais dan dia intai setiap sudut peti ais tuk kompomkan betoi ka idak buah dah abis
adoi la..sangat menyayat ati
takat nak mainan tengah malam memang saya x layan punyer
ni benda-benda yang bersangkut paut dengan makanan sangat la x sampai ati
pastu saya ajak dia tido balik
ok...dia baring terus peluk bantal
x lama pastu....
"nak buah"
"sayang oiii,buah dah abis. Sok ibu janji ibu beli eh. Dah tengah malam ni kedai tutup la"
*adoiyai...tetiba sebak la....isk..isk..isk....jangan la air mata den gugur..malu kawan-kawan tengok
dan untuk pengetahuan korang kejadian tarik menarik tangan untuk ke peti ais ni ada la 3-4 kali
ada jugak saya berlakon konon-konon marah
tapi..yer la kan..dah nama budak-budak
mana nak paham semua tu
dipendekkan cerita
masa kejadian Papa Iman dah tido
so saya x sampai ati nak kejutkan dia sebab siang tu dia terlalu letih dan banyak keje
sebagai bini yang mithali x sampai ati la kejutkan dia
lagipun nak pi kedai mana yang ada jual buah takat nak air kotak tu leh la pi 7 E
ok meh sambung.....

"nakkkkkk" sambil nangis mcm orang hampa
dan dan tu jugak saya nangis sambil pujuk dia
"Iman tido la, kalau Iman tido sedar-sedar dah siang pastu ada la buah"
tarik tangan saya bawak pi tengok peti ais
dan saya layankan jugak
akcelikan, memang ada sebijik sumi dalam peti ais tu
saya bukan xnak bagi tapi kan ujan pastu keadaan sejuk jer
dan saya takut kot mana tau dia terrrrr sakit perut pulak
x ker ter EL pulak lagi saya ni
nak xnak saya bagi la sumi tu

"Iman makan sumi ni eh, ni pun rasa buah oren jugak"
angguk dan makan sambil gelak pastu tepuk tangan
bila dah abis saya suruh dia buang pembalut sumi tu dalam tong sampah
dan dia ikut arahan saya
saya buat mcm tu biar dia tau sumi dah abis dan buah memang xde

"meh basuh mulut dulu"
ikut
"dah abis kan. dah pi tido"
dengan terkedek-kedek dia pi kat tilam dan terus peluk bantal
kompom dia puas hati
alhamdulillah....
pastu mintak nak tido dalam buai pulak
x lama tu dia dah tido dan saya alihkan tido kat sebelah saya
sangat la rasa bersalah dan saya x sabar nak tunggu siang
kesebakan saya ni masih terasa sampai pagi ni
moral nya..saya akan sentiasa standby stok buah kat umah
kalau buleh nak tanam pokok apple kat belakang umah
muehehehe.. *lawak bodoh
akceli memang ada standby tapi dah kehabisan stok nak wat lagu manaaaaa....


gambor Iman makan apple sambil teman saya iron baju
ni gambor lama, saja amik nak cuci masuk album

note : tengahari ni ada pasar tani kat depan MOF dan saya nak pi beli buah untuk Iman tertinta

*Iman, tunggu eh...petang ni Ibu bawak balik buah untuk Iman

Ibu luv Iman...

4 comments:

min minna said...

bebudak kan..bukn reti kalu kita g tau benda tu x der..mcm mia penah kul 11 mlm nak nasik n kebetulan aku x masak nasi...rasa mcm sian jerk kan...

Unknown said...

beli banyak2 yer, buah2an sangat bagus untuk kanak2 dan ibunya yg sedang berdiet itu

ina's said...

inas:minna-tu la..x sampai ati tau

ina's said...

inas:shibam-yer betul tu kak..eheh.

makcik bawang