Wednesday, May 27, 2009

bukan taknak bagi

tarikh kejadian : 26 Mei 2009 (tengah tunggu Papa Iman jemput)
tempat kejadian : stesen KTM Seremban

Semalan saya half day sebab nak antar MIL dan FIL saya yang nak pi umrah tu
macam kat entry-entry yang dulu, asal half day jer mesti saya naik komuter
dan asal naik komuter jer mesti saya half day
huhuhuhu
pastu pulak patut buleh sampai Seremban cepat jadi lambat sebabnya komuter delayed
tu la....asal saya naik komuter jer delayed
asal delayed jer saya naik komuter
opppssss... apa saya merepek ni???

ok... saya taknak cerita pasal saya naik komuter ke apa
tapi nak cerita pasal konon-konon wakil dari badan kebajikan nak minta derma untuk OKU
saya bukan tak kesian kat golongan OKU ni
tapi saya menyampah dengan depa-depa ni yang mengaku wakil untuk OKU
entah betul entah tidak
siap tunjuk gambar-gambar OKU tu satu album lagi
tapiiii... non ado bukti macam lesen ker, permit ker, alamat ker
just tunjuk gambor
dah tu pulak yang mintak tukang mintak derma ni dari bangsa
ca ya nun alif
buleh caya ker
saya bukan la berkira ke hapa
tapi sebelum ni saya dah terkena
dats y la saya kureng percaya
kalau bersamamu tu ker
ataupun memang depan mata saya orang tu OKU atau miskin memang saya akan bagi
tak banyak sikit pun bagi jugak





tengok la gambar kat atas tu
depa tengah meng'ayat' orang ramai
dan saya adalah salah sorang mangsa depa
bila saya tak bagi buleh la compared kan saya dengan budak depan saya tu
hangin jer guwe

"halo akak"
"hurm..."
sambil bukak album
"saya wakil dari badan kebajikan, cuba akak tengok mereka sangat susah. Mereka tidak seperti kita dapat makan sedap-sedap,dapat shopping, dapat jalan-jalan" *tatabahasa tak kesian
"tak pe la..saya tak keje *ayat tipu
"tiga orang budak perempuan depan akak tu (sambil tunjuk) beri RM10, takkan akak tidak mahu beri"
"biarla dia"

apek yang muka tak mandi tu terus blah sambil tunjuk muka tak puas hati kat saya
fedulik apo den!!!!!
dasar pembongak (penipu)
dan balasan nya tu saya bagi jelingan maut
jangan main-main, jelingan saya ni
sampaikan Mama saya pun pernah tegur.....

"ko ni kalau menjeling sampai putih bijik mata itam tu"...

tak lama apek tak mandi pagi tu blah datang pulak amoi tak mandi pagi
baru nak dekat saya terus tunjuk isyarat tangan
tapi kan korang, tak ramai yang depa dapat tipu majoriti tak bagi
orang sebangsa dia pun tak percaya inikan pulak saya
korang hati-hati tau...

2 comments:

ietams said...

ko memang!
bab menjeling cempion woh!
mauuuuutttttt

ina's said...

inas:ietams-eheh :)

makcik bawang