Monday, May 18, 2009

selamat hari guru

Tak terlambat lagi nak ucap selamat hari guru untuk blogger-blogger yang bergelar guru atau cikgu
tak kisah la cikgu masakan ker, cikgu menjahit ker
sesungguhnya kerjaya guru itu adalah mulia tu pun kalau ikhlas la

selamat hari guru jugak untuk cikgu-cikgu saya kat sekolah menengah teknik juasseh..sekolah lama sekolah menengah kebangsaan seri ampangan pun ingat jugak tapi hati lebih kat sekolah teknik

oh yer..kawan saya Noridah a.k.a Ida Mama dan jugak Nano...selamat hari guru
rindu kat korang la...biler mau jumpa???

ni antara ucapan saya untuk cikgu-cikgu yang terpahat kat ingatan saya ni :-

untuk cikgu bahasa inggeris saya...Puan Noreen bt Kamaruddin...saya sentiasa ingat kat teacher tau
thank you teacher....sebab teacher la saya BI saya dapat score A..tu pun saya gigih nak score sebab saya berangan nak jadi pramugari..tapi apakan daya...saya hanya dapat jadi pramugari kat umah ajer...xpe lah..atlis saya dapat keje tetap.....saya suka ngan teacher Noreen ni sebab dia tatik...pandai bergaya...baju dia lawa-lawa tau...oh teacher, dimanakah dikau???? saya doakan moga teacher murah rezeki dan dapat anak-anak yang cumel macam saya :p

untuk cikgu Zack (nama samaran) ... walaupun lukisan kejuruteraan saya kantoi tapi saya tetap ingat kat cikgu sebab cikgu sangat la terlalu berterus terang yang atau dengan kata lain... ala-ala laser...ada ka patut cikgu kata habuk pemadam saya tu taik idung saya...x baekkkk oooo... cikgu ni wrong person la...saya bukan la pengorek idung yang tegar kat kelas 5BB tu tau...kalau nak korek idung pun saya akan lari ke toilet *alamak terbukak rahsia pulak : p
patut kan, cikgu kena buat DNA dulu baru buleh tuduh-tuduh saya...tapi xpe...saya mahapkan cikgu

untuk cikgu Ariff iaitu cikgu kelas saya.....cikgu sihat??? saya kat sini terlebih sihat tu pun angkara kapur yang cikgu suruh gigit aritu...tapi seriously saya cakap,kapur tu kureng sedap la tapi kalau cikgu lebih kan sos cili mesti lagi sedap.... hehehe...teori saya pun kantoi jugak...tu la cikgu ni suka sangat ugut nak failed kan teori saya..tengok..kan dah masin mulut cikgu...xpe..saya mahapkan jugak cikgu sebab saya dah dapat keje tetap pun walaupun dah lari bidang. tapi kan cikgu, saya kawen ngan orang yang kena mengena dengan Binaan Bangunan... atlis terubat rindu saya dengan benda-benda yang cikgu ajar aritu...naper eh..cikgu x mau amik saya jadi anak angkat??? oooo....sebab saya suka tido dalam kelas eh??? ish..ish..ish...cikgu rugi x amik saya jadi anak angkat cikgu tau...

cikgu Taufik??? dimanakah dikau cikgu???... pinjam motor honda cup cikgu tu buleh?? Hik..hik..hik... ooo..cikgu dulu pernah merajuk ngan saya kan, penat oooo nak pujuk cikgu. sangat la huduh muka cikgu masa merajuk tau.. errrrr...cikgu meh gi karoks nak..kita duet nyanyi lagu "kau mawarku"

cikgu hazilah iaitu cikgu sains saya....cikgu...sains saya lulus tau..kredit lagi..dulu time ujian saya adalah calon murid yang selalu kantoi tapi saya buktikan yang saya pun buleh score jugak... cikgu ni pun tatik jugak tapi ada masa dia ala-ala manja jugak

cikgu yang saya admire...alaaaa... malu nak habaq...wihuuu..cikgu hussin....dulu time dia bujang ensem la tapi aritu saya jumpa kat Giant cikgu dah x ensem...perut dah boroi dah setaraf cikgu Sani iaitu warden saya dulu. cikgu pernah ajar saya PJK... tu pun kejap jer... pastu ganti ngan Arwah cikgu Rahman..Al-fatihah...

korang, walaupun aper pun tindakan cikgu pada kita...jasa dorang harus dikenang...tanpa dorang kita xkan ada ditempat kita sekarang...sesungguhnya keberkatan ilmu yang depa ajar tu yang penting....kalau la saya dapat undur putaran dunia ni, saya nak perbaiki balik diri saya ni tapi yang pasti saya tetap saya la cuma mana subjek yang kantoi tu nak di perbaiki balik. SESUNGGUH NYA..... ada hikmah dengan apa yang terjadi...dan rezeki itu ditangan ALLAH hanya kita dapat mengubah diri kita....

note : apa yang aku bebelkan ni?????

4 comments:

ietams said...

aku tak leh nak bace yer yer sgt entry ni, kang mau meletop gelak besar aku.
cikgu zack pun penah kutuk aku dulu.
dia kate akunye jamban org luar leh jenguk,
lukisan jamban aku ms tu.
aku nye skala rendah beno.. hehehe
ayat dia "sok kamu tgh sedap² berak
tetibe ade org tego, haiii! tgh berak ke?" lawak hampes je kan..

ina's said...

inas:ietams-dia sangat laser kan

Koonch said...
This comment has been removed by the author.
Koonch said...

Salam... eh! eh! anak murid pun dah jadi blogger?! Thanks for remembering me :)

makcik bawang