Monday, June 8, 2009

welcom to Terengganu

Again....
yer kawan-kawan...sekali lagi saya ke Terengganu
sebelum ni saya dalam bulan 3 gitu dah ke Terengganu
kali ni saya ikut rombongan ngantar orang kawen
partner Papa Iman nak kawen
kalau dulu masa adik saya bertunang kami ngantar ke Setiu
tapi kali ni lagi jauh...nun kat Besut
bukan kematu jer montot ni tapi dah tahap....
haiiii.. tak tau nak cerita camner
belum lagi dok bersilat nak tangkap Iman yang kejap ke depan kejap ke belakang
Iman pun tau boring dok dalam kereta

pagi 1/6/09 tu kami keluar umah dalam kul 7.30 pagi
janji ngan kawan-kawan Papa Iman kat R&R Seremban
sebelum tu kami sapedek dulu
yer la kan, dah nama konvoi
mana buleh nak ikut perut sendiri jer
kang pandai-pandai berenti tak pasal-pasal kena tinggal
dah menjajau nak cari jalan
geng konvoi tu ada la 6 bijik kereta
tu termasuk family pengantin dan jugak kereta pengantin
selebihnya tu tunggu kat Terengganu



pegi balik pilot yang sama



saya pulak gigih tak tido sebab nak teman Papa Iman berborak
kalau saya tido pun mesti dia dengki kat saya
kadang-kadang dia buat emergency brek la
terpisat la saya nengok kiri kanan
so, cara terbaik ialah tahankan mata ni







bila bosan ni la keje dia
saya layankan aja
janji senyap tak buat hal

kami sampai kat Besut dalam kul 8 malam gitu
tu pun adalah 4 kali berenti
biasalah, kalau dah ramai-ramai tu
ada yang nak terkucil la
nak isi minyak la
nak mamam la



kami menginap kat homestay
penginapan dan jugak makan ditanggung oleh keluarga pengantin lelaki
atau dengan erti kata lain partner Papa Iman
muehehe....i likeeeeee :-D
kami dapat bilik besar yang selesa dan jugak ber'air-cond'
terima kasih.....

No comments:

makcik bawang