Tuesday, October 27, 2009

urat rajin ku timbul

Sekarang ni, apa yang teragak dek tekak mesti nak makan time tu jugak
tapi selalu nya saya masak sendiri
sebabnya...puas hati
nak makan kat kedai, bila pikir balik macam..... "sedap ker?"
"ala...tak buleh tambah..."
"adoiyai... bahan dia sikit na.."

so, saya hanya pesan Papa Iman pi beli bahan-bahan kat kedai
Sabtu lepas tekak ni tiba-tiba teringin makan bihun sup
wahhh... sampai arini terasa kesedapan hasil air tangan sendiri
cewah.. puji diri sendiri nampak
takpe.. puji pasal masakan takpe jangan puji diri cun memanjang la
perasan untuk sendiri-sendiri katanya
jangan over perasan konon diri tu cantik udah...

gigih la saya siapkan bihun sup tu
sambil di'kacau' oleh Iman
bihun sup yang ala-ala tu pun amik masa sampai berjam-jam sebab sambil kopek bawang
sambil gaduh-gaduh ngan Iman
tapi siap jugak ; )




kuah sup - saya letak ayam dengan carrot jer
simple jer




bahan hiasan pun simple jugak
3 orang makan jer




siap untuk di makan....
sllllrrrrpppppp sedapppp : D



saya umpan Iman dengan pen dan kertas
bila dah dapat pen ngan kertas, langsung tak heran nak makan
sampai saya cakap.. " Iman rugi, Ibu masak sedap..."
siap bunyik sllllrppppp...keh..keh..keh..strategi
last-last baru nak join makan sekali
2 kali jugak dia tambah
malam tu mintak nak bihun lagi
note : pajeri nenas dah buat pun hari Jumaat lepas. Kebetulan saya cuti

No comments:

makcik bawang