Saturday, May 8, 2010

jalan2 @ terminal 1

Lama giler wei saya tak pegi Terminal One
dek sebab jakun, saya tepek la kat sini dan nak heboh kat satu Malaya ni lunch Jumaat lepas saya pegi Terminal One
hahaha.....orang baru keluar dari utan batu camni la
tau tak utan batu tu aper??huhuhu.... Putrajaya la




gambar2 kat atas ni saya dengan kawan2 baru saya kat IPK
baru pun takde la baru sangat
meh saya kenalkan sorang2 meh
yang bergambar dengan saya tu nama dia Yan
kami sama2 masuk Kastam tapi dia kat bahagian Kewangan
dan sekarang ni pulak sama2 bertukar masuk ke PDRM
tapi Yan dapat kat IPD Tampin
tujuan dia macam saya jugak la...nak dok berkepit bawah ketiak laki ;D
yang sorang tu saya dah kenal dia sejak saya kontrak kat Hospital Seremban
tapi kami tak rapat... dia dari Jabatan Audit
matlamat sama macam saya dan kami ditempatkan pun sama


ok.. dah kenal dorang kan...???
meh sambung citer saya jalan2 kat Terminal One (tempat dating saya dengan En.Papa)
biler masuk ke Terminal saya macam WAHHHHH... tapi tu dalam hati je
malu kat Yan dengan Su nanti terserlah kejakunan saya tu
walaupun Terminal One tu tak sehebat Alamanda atau One Utama
tapi itu lah kebanggaan orang Seremban
dah banyak kedai makan dan jugak kedai baju
tak macam masa zaman saya dok berdating tawaf Terminal One tu
pusing2 itu je..tapiiii...demi cinta hati ku gagahkan jua




menepek gambar makanan adalah wajib
'shedap' gilos wei nasik goreng pataya paprik ni
tapi sori la korang... i lupa la nama kedai ni
main masuk je tanpa tengok signboard
tapiiii...tanda halal tetap acik tengok tau
tak silap saya kedai ni sebelah dengan Pizza Hut
ha...kalau tak silap betul la tu
nikmat wei dapat makan nasik ni... nak pulak time tu lapar tahap gaban
tapi kan, kalau dapat iced lemon tea yang meleleh peluh dia tu...lagi nikmat
sabarrrrrr



pas makan pi Giant sat sebab nak beli barang tuk Mama pastu singgah pulak ke Parkson
ada sale rupanya so acik terbekenan pulak kat satu frame gambar
tanpa disengajakan katanya ; p
turun naik escalator last2 singgah kat Nagoya
punnnn.. ada sale
tak beli pun cuma main2 cop kain maner yang bakal saya beli
dah dapat dah untuk buat baju raya
tapi tu kena goda En.Papa sebab adalah lebih afdal apabila duit itu keluar dari dompet dia ; p
yer la sekarang ni dah bulan 5 so kena cepat2 hantar baju kat tailor
dan tahun ni saya dengan sendirinya tanpa tanya En.Papa membuat keputusan untuk pilih kaler oren...di ulangi OREN (biras ku Pija dan adik2 iparku..sila pilih kaler lain)


agak2 muak (ewahhhh...muak) kat Terminal One tu kami ke The Store
saya beli brief untuk Iman
hehehe..... comel wei brief tu
nanti saya tepek yer
hadiah sempena ke'sukses'an Iman tak pakai diaper dan dia berjaya ke toilet tanpa gagal
syabas Iman...nanti Ibu belikan lagi



note: peluh meleleh tu makna dia air batu yang banyak dan wap dia kat keliling gelas hehehe betol ke ayat saya ni???? tak betol buat2 betol la yer

No comments:

makcik bawang