Wednesday, June 23, 2010

saya dah 4 bulan....




Hai semua.... semalam 22 Jun umur Ammar 4 bulan
arini Ibu ngan Papa bawak Ammar gi klinik
arini takde cucuk....suke...suke...suke...
berat Ammar dah 5.5kg.....Ibu kata ok tapi nurse kata tak ok
ok la sebab bulan lepas 4.95kg kiranya bulan ni naik la timbang tu
bak kata Ibu kan..."janji adik sihat..."


saya belum pandai meniarap lagi
cuma dah mengiring je
tiap2 ari Ibu suruh saya meniarap
Ibu kata macam ni..."cepat dik...ha...niarap...lagi...lagi...."
tapi tak berjaya...lepas tu saya nangis sebab dah putus asa
Ibu ada kata..."eeeee..adik ni malas la..."
Ibu ngan Papa kata saya banyak akal sebab saya tak leh baring sorang2
kesian gak tengok Ibu kelam kabut tak buleh buat keje tapi nak buat macam maner kan
Abang Long saya (Iman) suka sakat saya
kadang2 dia jerit kat telinga saya
terkejut tau..terus saya nangis
tak jadi Ibu buat keje
ada masa Abang lepuk saya,ada masa dia tumbuk saya
sabar je la..nanti la bila saya dah pandai sikit..saya balas balik
tapi Ibu kata..Abang Long tu jeles,dia boring main sorang2
ada ke patut dia suruh saya berjalan
mana buleh lagi sedangkan meniarap pun tak lulus lagi
bila tahap kesabaran Ibu dah sampai ke puncak, kena jugak Abang Long saya tu
tapi saya tau Ibu tak sampai hati, tak sampai 5 minit dia pujuk Abang
kalau ngan Papa..harap maaf la..kompom kena...tapi Ibu juga jadi pembela
patut nya Ibu jadi Peguambela la bukan kerani..hehehe


acik2 semua nak tau tak... Ibu kan seboleh-boleh dia nak jadi adil dan saksama
tapi bukan parti keadilan tau..hahaaha..lawak pertama Ammar..gelak..gelak..gelak...
kalau dia beli baju untuk saya mesti dia beli untuk Abang Long saya tu
kalau sorang dapat 2 helai 2-2 mesti dapat 2 helai
pssttt..sebenarnya saya buleh je dok sorang2 sambil layan tv tapi saja dengki kat Ibu tu
biar dia terkejar-kejar dan bila dia kelam kabut, Ibu buleh kurus
cantik apa biler Ibu kurus,comel je...buleh dia melaram kebaya ngan kurung moden ; p
saya tau Ibu yang taipkan tu sebab ayat yang di'boldkan' tu ayat angkat bakul Ibu
gelak...gelak....gelak..

hurmmm..nak cerita apa lagi eh pasal diri saya
bukan senang saya nak tonjol diri kat sini
Ibu asyik cerita pasal dia je
tapi sejak tukar keje kat Seremban ni kurang sikit la cerita dia
kalau tak..asyik cerita dia gi shopping la..gi makan la
lega saya bila Ibu tukar keje Seremban
tak payah lagi kena bangun subuh,balik pun dah malam
ada masa saya bangun subuh, saja nak tengok Ibu bersiap
kadang2 heran gak tengok Ibu lama2 depan cermin sebab saya bersiap tak payah pun pakai cermin sambil baring je...
tengok Ibu calit sana calit sini...kadang2 2-3 kali Papa masuk bilik Ibu tak siap lagi
macamana pun Ibu tetap lawa (again.angkat bakul)


sekarang ni maksu masih jaga Ammar lagi
dengan maksu Ammar baik je
tapi dengan Ibu tak tau la...mesti nak buat perangai
yer la..5 hari Ibu gi keje
waktu malam je dapat manja2 dengan Ibu
kadang2 Ammar tido awal,kadang2 Ibu sibuk ngan keje umah
mana nak layan Abang Long la,layan Papa la
ada masa tu..sambil buaikan saya Ibu makan nasik
kesian Ibu..kami bertiga dah kenyang...dok berdengkur..Ibu masih lagi buat keje umah
itu la pengorbanan seorang Ibu kan
Ibu ada kata..dia nak kami (Abang dan Ammar) jadi orang
InsyaAllah Ibu, Ammar cuba


note:entry panjang ini ditaip oleh Ibu itu sebab ada ayat puji diri sendiri..harap maklum ;D

2 comments:

ietams said...

mula² bace ayat awal tu lawak..
bila baca part ending, touching..
tugas seharian kaum ibu.
baru perasan kan betapa bz nye jd ibu

ina's said...

inas:ietams-kan cik puan.so,kaum bapa sila alert

makcik bawang