Tuesday, July 13, 2010

kisah family day


Ni signboard kat Simpang 3 Kuala Rompin
kalau nak ke tempat penginapan kami tu - Serai D'lanjut

see, nampak betol kepala otak berserabut
tetiba je tepek gambar simpang 3
takde salam,takde mukadimah
korang redha jer la bacer entry cenggini yer



ni pintu gerbang resort ni
masa dalam perjalanan kan tak sudah2 saya kata.."naper la Dato' pilih tempat cenggini"
dah la sakit pinggang perjalanan dari Seremban ke umah yati belum hilang
ni tambah lagi dengan perjalanan ke Kuala Rompin
mana dengan jalan berombak2
dah ala2 main jet ski dah
tapi takpe...demi nak berjimba dan hilangkan rindu dengan kawan2 harus la ku gagahkan jua diri ini....cewahhhh



rupa2nya kan..tempat ni tenang je..cantik jugak laaktiviti
boleh dijadikan tempat beristirehat dan jugak ber'isteri'
gelak..gelak...gelak.... gelak tawar je la sebab lawak hampeh

aktiviti petang tu start pukul 4.30pm
tapi saya sekeluarga la yang turun paling last
biasa la beranak kecik macam2 masalah teknikal yang berlaku
belum lagi kisah saya tertido
ceh...'ter' katanya
nasib baik acara belum mula
kalau tak..rugi sangat


dan untuk pengetahuan korang, saya tak join satu sukaneka pun
sebabnya adalah beranak kecik
ish... asyik alasan tu je kan
tak la...camni citernyer
malam sebelum tu Ammar dah demam
saya memang dah risau sebab...satu - dah bayar rugi tak pegi
dua - kesian pulak nak bawak budak kecik yang demam dah la perjalanan jauh
tapi yer la kan...tangan ibu yang mendodoi ni...otomatik demam tu kebah
wahhhh..kagum giler...cehhhh..ala sebenarnya dah rezeki untuk saya join kawan2
dan dek sebab keadaan Ammar yang ala2 tak berapa nak sihat tu la saya pendamkan hasrat
tapi don't worry la..i dah hantar wakil
dan saya siap pesan kat wakil tu,mesti bawak sekurang-kurangnya satu hadiah
eheh... : ) wakil saya tu En.Papa la
tapi saya ada acara sendiri iaitu cara mengejar Iman dan jugak suara tarzan terhebat
bujang sorang tu kan,selamba je nak pi terjun laut
langsung takde perasaan takut
bayangkan la dengan dukung Ammar saya kejar Iman
dah sampai ke pantai tu
huhuhu..takmo bayangkan kedalaman laut tu
seriauuuuu...
biler dah dapat kejar tu biasa la....satu cubitan tanda amaran dapat kat lengan
tu pun sekejap je dia diam
pastu dia sambung lari balik
hadoiiiii.....time tu dah tak pedulik lagi orang dengar suara saya kejap2 "Iiiiimaaaaannnnnnnn...."
habis keluar peluh jantan


untuk aritu acara sukaneka tak banyak sebab ada beberapa orang yg tak join family day ni
jangan taktau...laki i dapat hadiah untuk acara tarik tali
paling kagum kan...As..wahhh hebat oh dia tarik tali
hahahha....ni penangan Cocoa Colagen la ni
ewah..promot


abis je acara sukaneka tu semua buat acara sendiri
saya tak terus naik bilik sebab nak temankan Iman kat swimming pool
saya takde pun teman sampai ke air...tu tugas En.Papa
tapi ada satu kejadian Iman hampir2 lemas tau
dia nak tiru anak cina kat belah swimming pool tuk dewasa tu terjun
last2 dia yang tenggelam
Iman ni memang tau...berani tak bertempat
En.Papa buleh wat dek je
biler saya dah bising2 baru dia tarik budak tu
haaaa..rasain Iman
terus insaf tak mau terjun2 lagi
sampai arini dok cerita
"iman lemas kan Ibu..."
masa last day kat resort ni dia tengok je orang lain main2 kat kolam tu
mungkin fobia belum hilang lagi kot
tapi sekarang ni..asik tuntut nak mandi kolam
huk alah...


malam tu kami makan free
makan besar ko
rugi ooo sapa tak join
ada hikmah Ammar kebah dari deman
hehehe..dan dan tu la... ;P
entry makan nanti dulu yer
i nak titon la
sekarang ni update blog belah malam
pastu kena letak status ala2 kat FB


tunggu la yer...esok???lusa??tulat??minggu depan??
hurmmmmm

1 comment:

ietams said...
This comment has been removed by the author.

makcik bawang