Tuesday, October 19, 2010

tak sangka dia macam tu



Sori gambar agak macam kurang sopan tapi saya tertarik dengan kata2 di atas
terpulang pada yang menilai dan membaca
saya nak luahkan tentang persahabatan, kawan, dan apa saja berkaitan dengan diri kita dan jugak orang lain yang berkawan dengan kita

saya dah lama pendam dan perhatikan dia ni
tak perlu sebut siapa "dia"
dan yang pasti kalau korang selak2 kat post2 yang lama mesti korang perasan
ada sekali dua kot saya masuk gambar dan kisah kami
ok..sebagai pembayang..dia kawan dengan saya dari kami sama2 keje kat hospital sebagai staf sambilan dan jumpa semula bila sama2 keje kat Putrajaya dan sama2 bertukar ke IPD
tapi...choooppppp..... entry saya ni panjang yer
harap korang tak bosan
tapi ni direct dari hati saya yang suci lagi murni ; p

ok tu jer pembayang yang dapat saya bagi
sebulan dua ok la...rehat sama2..apa2 cerita pun share sama2 tapi hal peribadi belum lagi
saya ni jenis perhatikan seseorang tu sebelum hal dalam kain pun nak share
senang je saya nak detect seseorang tu jujur atau tidak dengan saya
saya akan uji dia dengan cara saya tersendiri
saya susah nak percaya dengan orang sebab saya pernah terkena dengan kes kawan makan kawan

lepas raya saya jadi renggang dengan "dia" ni
saya pun tertanya-tanya kenapa bila saya sms dia tak balas
bila saya call tak angkat
terdetik gak.."saya ada salah cakap ker"?
dan saya pun mulakan siasatan
cehhhh.. mentang2 keje ngan polis...

gini.... saya buat2 baik dengan dia walau hati tak ikhlas ... saya tanya itu ini
pastu saya tanya pulak dengan A kejap tanya dengan B
maksud A atau B tu adalah individu yang berbeza tapi baik dengan dia
dari siasatan saya..cewahhh siasatan.. ; p
jawapan individu A dan B sama manakala si "dia" terpesong
see, terserlah penipuan dia
dan paling saya terkilan adalah dia tuduh saya pinggirkan saya dan saya ni ala2 lupa diri sebab dah ramai kawan dekat IPD ni
halllooooo......siapa dia nak sekat dengan siapa saya nak berkawan
suka hati saya la kan nak kawan dengan siapa
dah tentu dia kat blok lain dan saya di blok lain
dah la suka ambik kesempatan dengan kebaikan saya
saya dah start nak ungkit ni..ha....tahap geram yang tak dapat saya nak bendung lagi
dia sesuka hati masuk opis lambat pastu sedap2 sms suruh saya punch card untuk dia
yer memang tindakan saya bodoh sebab biarkan orang suruh benda yang boleh mudaratkan diri
bayangkan kalau saya terkantoi....huuuu naya
tapi sepanjang aktiviti jadi KULI dia tu saya tak kantoi sebab niat saya ikhlas fikir kawan
bila saya keluar lunch dengan orang lain sesuka main kirim
ada masa saya belanja sebab saya tak berkira dengan dia...tapi dia???
(sori sangat2 sebab saya terpaksa mengungkit..geram beb)
alasan taknak gi lunch sebab malas...ok saya pejam je mata ... sebab???
KAWAN....yer saya suka berKAWAN bukan berMUSUH
tapi sekarang dia buat saya macam musuh
jumpa kat guard house buat dek..macam tak pernah jumpa
fine...buat la sampai dia rasa puas
saya tak kisah..sorang blah 10 buleh jadi kawan
huuuu..tension wei..tension sangat (air mata bergenang : (...)
saya harap dapat la kawan untuk kongsi suka duka masa keje kat sini
sekurang-kurang nya dapat tambah lagi kawan baik selain As dan Cik Puan
tapi..hampeh..hampeh sangat... (bergenang tunggu meleleh) :=(
apa yang saya rasa kena pendam sorang2
nka tipon As atau Cik Puan saya tak smpai hati pulak
mana tau depa bizi
kalau dulu kat bilik file la saya dengan As meluah perasaan baik suka atau duka
sekarang???...telan
yang ada pun saya belum buleh percaya walau 50%
tension nya......

mungkin jugak dia lari dari saya sebab dia baru beli persona baru kot
takut saya tumpang, takut saya ajak pegi sana sini time rehat Jumaat
eh tolong la... saya bukan muka tebal yang hegeh2 tumpang orang tau
kalau nak keluar saya sanggup call teksi - 06-7613333
hah amik..siap no teksi lagi
saya pun ada kereta la 2bijik lagi (hah ayat berlagak kat sini...jangan muntah hijau eh) ....
saya malas nak bawak kereta sebab tak suka nak tempuh jammed
susah2 nak cari parking .... tu je
takat persona 2nd hand dia buleh nyah dari hidup saya


banyak sebenarnya saya dapat kumpul penipuan dia terhadap saya
saya tak nak serang dia dulu
saya nak tengok sampai bila dia nak menipu dan menyombong
untuk pengetahuan korang jugak..kat hospital dulu pun dia ada gaduh dengan staf kat sana
kat IPD ni pun ada..maka nya..pandai2 la korang nilai dia
nombor enphone dia pun saya dah delete sebab saya taknak nama dia ada dalam enphone saya
saya jadi ....... (haihhh...)

saya terpaksa stop sebab rasa nak nanges tapi tak dapat
takut orang perasan
makanya...fullstop

3 comments:

ietams said...

buat dekk je la dgn orang ittew..
siyan kat ko puan,
tapi kan.. dlm mase yang sama
kelaka gak bace ayat² ko..
muahahaha
(minta ampunnn sbb gelak)

MayaYunus said...

wat dunno jek lah,,,
bkn ko mintak dia sara hidup ko pun..
ko kene pndang ke depan puan...
ko kan serikandi...

hoben jang hoben,.!!!

ina's said...

inas:zulie-hehe....

inas:maya-hoben daro hoben

makcik bawang